Aktualizacja: 14.03.2025 18:37 Publikacja: 19.05.2020 08:45
Pojazdy roboty to przyszłość transportu. Choć pandemia zahamowała, część takich projektów wielu dała potężny napęd. Nie ma dziś wątpliwości, że autonomiczna rewolucja rusza
Foto: AFP
Wybuch epidemii koronawirusa sprawił, że od początku br. wiele projektów inteligentnych pojazdów, samojezdnych robotów czy autonomicznych dronów dostało niespotykanego przyspieszenia. Z fazy badań i testów innowacyjne pojazdy, potrafiące poruszać się bez udziału człowieka, weszły niemal z dnia na dzień do etapu pilotażu i faktycznych wdrożeń. Przykłady można mnożyć: od robotaksówek w Singapurze, przez automatycznych kurierów w Chinach, po bezzałogowce dostarczające próbki medyczne do warszawskich szpitali (o czym „Rzeczpospolita” pisała jako pierwsza). Ale nie dla wszystkich w branży pandemia stała się motorem napędowym.
Rozpoczyna się pierwsza na świecie komercyjna sprzedaż zaawansowanych robotów. dwunożna maszyna, w cenie samochodu, ma biegać nawet w trudnych warunkach i sprawnie operować dłońmi.
Kolejne spółki uruchamiają komputery kwantowe i otwierają je na komercyjne zastosowanie. Są dzięki temu w stanie w kilka minut wykonać operacje, jakie superkomputerowi zajmą nawet milion lat przy zużyciu przy tym rocznej globalnej energii elektrycznej.
Świat oszalał na punkcie kolejnego chińskiego systemu AI. Boom przerósł oczekiwania, bo możliwości Manusa wydają się przełomowe. W sieci już kwitnie handel kodami umożliwiającymi korzystanie z tego narzędzia.
Sztuczna inteligencja uczy się pisać książki, komponować muzykę, chronić zabytki, a nawet rozmawiać ze zmarłymi.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Rozpoczyna się pierwsza na świecie komercyjna sprzedaż zaawansowanych robotów. dwunożna maszyna, w cenie samochodu, ma biegać nawet w trudnych warunkach i sprawnie operować dłońmi.
Bierzemy udział w podnoszeniu świadomości cyfrowej i kompetencji społeczeństwa, które dzięki temu będzie świadome zagrożeń, bardziej odporne na oszustwa, kradzieże i działania hybrydowe - mówi Krzysztof Malesa, dyrektor ds. strategii bezpieczeństwa, członek zarządu polskiego oddziału Microsoft.
Kolejne spółki uruchamiają komputery kwantowe i otwierają je na komercyjne zastosowanie. Są dzięki temu w stanie w kilka minut wykonać operacje, jakie superkomputerowi zajmą nawet milion lat przy zużyciu przy tym rocznej globalnej energii elektrycznej.
Komisja Europejska ogłosiła nowe działania dotyczące handlu elektronicznego W Unii Europejskiej, podkreślając że zamiast tworzyć nowe przepisy, skupi się na skuteczniejszym egzekwowaniu i wdrażaniu istniejących.
Chociaż część pracowników chciałaby, by ich obecnego szefa zastąpił robot, to wyniki najnowszych badań naukowców z Uniwersytetu SWPS nie dają większych szans na taką zamianę.
Nie wysyłamy drogą mailową informacji z prośbami o podanie danych wrażliwych czy o błędnym logowaniu do PUE ZUS, w których zachęca do otwierania plików lub linków - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Dobrze byłoby, żeby firmy wprowadziły regulaminy dotyczące używania przez pracowników sztucznej inteligencji. Inaczej może się to źle skończyć
Ukraiński dron miał uderzyć w rurociąg pietrowski, należący do rosyjskiego giganta gazowego Gazpromu, w obwodzie saratowskim. Moment ataku widać na filmie opublikowanym w mediach społecznościowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas