Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Najbardziej znana sieć restauracji fast food ma być jak Amazon. Właśnie ogłosiła największą transakcję od 20 lat. To zakup za 300 mln dolarów firmy Dynamic Yield, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia rozwiązań poprawiających zadowolenie klientów.

Publikacja: 26.03.2019 22:01

Restauracja McDonald`s w Nowym Jorku

Restauracja McDonald`s w Nowym Jorku

Foto: Bloomberg

Gastronomiczny koncern prowadzi modernizację swojej sieci. Plany wydatków na ten cel w samym 2019 roku opiewają na miliard dolarów, a dotyczą jedynie 2 tys. lokali w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza inwestycja będzie skupiała się na unowocześnianiu obsługi klientów korzystających z oferty dla kierowców McDrive.

Firma Dynamic Yield ma za zadanie stworzenie cyfrowego, interaktywnego menu opartego o sztuczną inteligencję. Dostosuje ona dania do takich czynników jak pora dnia, aktualne oblężenie restauracji czy nawet pogoda panująca na zewnątrz. Nowy system ma też pomóc fast foodom w usprawnianiu zamawiania posiłków przez kierowców i rozładować korki przy restauracjach w godzinach szczytu.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wymyśla nowe zaskakujące smaki

Firma testowała wprowadzanie takich rozwiązań w kilku restauracjach na terenie USA w zeszłym roku. Widząc wymierne korzyści płynące z nowocześniejszych metod sprzedaży planuje stopniowe ich rozpowszechnianie również na Starym Kontynencie.

W wideo skierowanym do pracowników dyrektor generalny McDonald`s Steve Easterbrook porównuje posunięcie giganta do tego, jak obecnie działają strony takie jak Amazon czy Walmart, które po dodaniu do koszyka sugerują zakup pokrewnych produktów.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne kamery zmierzą poziom zadowolenia klienta

Zdaniem Easterbrooka firma musi iść z duchem czasu i sukcesywnie odpowiadać na potrzeby rynku, a będąc na nim jednym z największych graczy sama stara się kreować nowe ścieżki rozwoju tego biznesu. Dla takiego giganta jak McDonald’s każdy dodatkowy dolar wydany przez klienta przekłada się na znaczące zwiększenie się przychodów.

Steve Easterbrook objął posadę dyrektora generalnego w styczniu 2015 roku i od tego czasu wdraża plan unowocześniania sieci. Projekt z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie już czwartą innowacją przez niego wprowadzoną. McDonald’s wprowadził już samoobsługowe kioski do składania zamówień w 17 tys. z 36 tys. restauracji na całym świecie, posiada już cyfrowe tablice wyświetlające menu w 22 tys. lokali oraz zaktualizował aplikację mobilną służącą do wyboru i opłacania zamówień.

Gastronomiczny koncern prowadzi modernizację swojej sieci. Plany wydatków na ten cel w samym 2019 roku opiewają na miliard dolarów, a dotyczą jedynie 2 tys. lokali w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza inwestycja będzie skupiała się na unowocześnianiu obsługi klientów korzystających z oferty dla kierowców McDrive.

Firma Dynamic Yield ma za zadanie stworzenie cyfrowego, interaktywnego menu opartego o sztuczną inteligencję. Dostosuje ona dania do takich czynników jak pora dnia, aktualne oblężenie restauracji czy nawet pogoda panująca na zewnątrz. Nowy system ma też pomóc fast foodom w usprawnianiu zamawiania posiłków przez kierowców i rozładować korki przy restauracjach w godzinach szczytu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Technologie
„Doniosłe odkrycie". W Chinach powstał materiał sześć razy twardszy niż kevlar
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Technologie
Wyścig zbrojeń AI. Jedni wykrywają sztuczną inteligencję, inni ją maskują
Technologie
Polskie działo neutronowe. Niezwykły wynalazek zneutralizuje zagrożenie Bałtyku
Technologie
To może być przełom. Naukowcy już wiedzą, jak odwrócić paraliż
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Technologie
Mydło z plastiku. Zaskakująca metoda recyklingu odpadów
Technologie
Podwodny rejs jak jazda samochodem. To będzie osobista łódź podwodna