Aktualizacja: 14.05.2025 03:41 Publikacja: 19.03.2021 07:41
„Smart” opony, zintegrowane z nawigacją, pokierują auto drogą, której nawierzchnia będzie najlepiej odpowiadać stanowi ogumienia.
Foto: Yokohama
Firmy oponiarskie Yokohama Rubber i Alps Alpine prowadzą zaawansowane prace badawczo-rozwojowe nad potencjałem wprowadzenia rozwiązań polegających na cyfrowym przetwarzaniu danych uzyskanych z czujników opon i zarządzaniu nimi. Te są w stanie mierzyć zużycie bieżnika, warunki panujące na nawierzchni drogi i ciśnienie kół. Teraz czas na opracowanie systemów i aplikacji służących do przekazywania użytkownikom oraz pojazdom autonomicznym danych uzyskanych z ogumienia. To miałby być istotny element rozwoju w motoryzacji standardu CASE (skrót od „connected” – sprzęty połączone online, „autonomous” – autonomiczny, „shared” – współdzielony, i „electric” – elektryczny), który ma zdominować tę gałąź przemysłu i wpisać się także w dynamiczny rozwój technologii IoT (internet rzeczy).
Tańsze bilety i większy komfort. Zamiast „rur ze skrzydłami”, konstrukcji od 100 lat stanowiącej podstawę lotnic...
Technologia, powszechnie kojarzona z siedzącym trybem życia, zachęca do aktywności – dowodzą polscy naukowcy.
Może być podczepiony pod śmigłowiec lub zrzucony z samolotu, jeździć po trudnym terenie, a np. pod ostrzałem por...
Sztuczna inteligencja sięga do zawodów, które wydawały się być bezpieczne w trwającej rewolucji AI. Wiele wskazu...
Handel internetowy czeka kolejna rewolucja. Testowane są systemy autonomiczne, które będą samodzielnie kupować o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas