Mowa o digital signage, czyli cyfrowych nośnikach reklamowych, które postawione przy budynkach zmieniają osiedle analogowe w cyfrowe.
Według raportu firmy Marketsandmarkets w 2016 r. krajowy rynek rozwiązań digital signage miał wartość między 260 a 280 mln zł i rósł ok. 7–8 proc. rocznie. Z kolei wartość całego światowego rynku ma wynieść do 2023 r. niemal 33 mld dolarów. W Polsce wyraźnie widać, że zainteresowanie ekranami rośnie. Co więcej, wykorzystywane są w coraz to innych segmentach.
– Niewielkie ekrany o rozmiarze 46 cali można postawić niemal wszędzie. Co więcej, nie wymagają zadaszenia – jedynie przyłącza internetowego i zasilania – mówi Michał Ptak, menedżer działu wdrożeń biznesowych w Samsung Electronics Polska.
Nowe rozwiązania wkraczają na rynek
Z takich formatów chętnie korzystają deweloperzy budynków komercyjnych, zwłaszcza centrów handlowych, jak również biurowców. Coraz częściej tego typu rozwiązania stosują deweloperzy mieszkaniowi. I tu ważna wskazówka – instalację najlepiej planować już na etapie projektowania budynku czy osiedla, ponieważ późniejsze doprowadzenie prądu jest znacznie bardziej skomplikowane i zarazem kosztowne.
mat. pras.