ChatGPT nakręca biznes. Za sztuczną inteligencję biorą się nawet restauracje

Przepis na pizzę w restauracji w Dubaju, uzasadnienie do wyroku wydanego przez sędziego w Kolumbii, a nawet ustawa regulująca sztuczną inteligencję – wszystkie są dziełem ChatGPT. Praktycznych zastosowań dla AI szybko przybywa.

Publikacja: 28.02.2023 01:42

ChatGPT zdobył milion nowych użytkowników w zaledwie pięć dni. Spotify i Instagramowi zajęło to kilk

ChatGPT zdobył milion nowych użytkowników w zaledwie pięć dni. Spotify i Instagramowi zajęło to kilka miesięcy. W styczniu br. ChatGPT miał już 100 mln aktywnych użytkowników. Na taki poziom lider rynku aplikacji – TikTok – pracował przez trzy kwartały

Foto: afp

Od czasu premiery ChatGPT mijają trzy miesiące i widać, że świat oszalał na punkcie konwersacyjnej AI. Kolejne biznesy sięgają po algorytmy od OpenAI, a o skali popularności tego rewolucyjnego rozwiązania mogą świadczyć najnowsze dane. Wynika z nich, że popularność aplikacji Bing, po integracji przez Microsoft tej wyszukiwarki z botem, skoczyła o ponad 1800 proc. Jak wskazuje serwis AppMagic, jeszcze w styczniu aplikacji Bing próżno było szukać w grupie 3 tys. najczęściej ściąganych apek w App Store, z liczbą instalacji na poziomie 400 tys. miesięcznie. W lutym, po ogłoszeniu scalenia ChatGPT z Bing, popyt na aplikację wystrzelił, a wynik osiągnięty w styczniu został pobity w zaledwie dwa dni.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Technologie
Właściciel wyszukiwarki zainwestuje w elektrownie atomowe. Pojawił się „pożeracz energii”
Technologie
„Rozmowa" z psem i kotem? Właśnie pada bariera w komunikacji
Technologie
Jest najszybszy na świecie. Może dać Chinom podwodną dominację
Technologie
To największy elektryczny pojazd na świecie. Same baterie ważą 250 ton
Technologie
Rząd chce wyciągnąć z dołka polskie innowacje. Powstała specgrupa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem