ChatGPT zyskał osobowość. Użytkownik zdecyduje, jaki ma być

Popularna sztuczna inteligencja od OpenAI przestaje być bezdusznym algorytmem. Użytkownik może teraz wybierać, z jaką osobowością bota chce mieć do czynienia – czy ma odpowiadać np. w sposób „precyzyjny”, czy ma być bardziej „kreatywny”.

Publikacja: 07.03.2023 09:57

Opcja wyboru stylu odpowiadania ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z

Opcja wyboru stylu odpowiadania ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z botem

Foto: sdecoret - shutterstock

Nowe rozwiązanie wdraża Microsoft. Wybór charakteru chatbota – zintegrowanego z wyszukiwarką Bing – ma dać użytkownikom pole manewru, z którą wersją AI wolą obcować. W sumie dostępne są trzy opcje do wyboru (wspomniane „precyzyjny”, „kreatywny” i „zrównoważony”). Microsoft liczy, że poprawi to doświadczenia użytkowników w korzystaniu z konwersacyjnej sztucznej inteligencji, zapewniając lepszą kontrolę nad tym, jak reaguje chatbot.

Wcześniej głośno było o licznych przypadkach dziwnych zachowań algorytmu, którego „osobowość” nie była przyjemna. Potrafił w trakcie rozmowy wpadać w gniew, flirtować, a nawet obrażać. Twórcy ChatGPT obawiają się, że negatywne wrażenia z obcowania z AI mogą wpłynąć na powszechną niechęć do tej technologii. Stąd opcja wyboru stylu odpowiadania, która ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z botem.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Technologie
W godzinę w dowolne miejsce świata. Sukces testów rewolucyjnego silnika
Technologie
To przełom. AI, jak ludzie, zaczęła mówić własnym językiem
Technologie
Polska ma już drugą sztuczną inteligencję. Będziemy potęgą?
Technologie
AI pomaga wygrywać? Hazardziści sięgnęli po DeepSeek
Technologie
Przełom w komputerach kwantowych? Amerykański koncern ogłasza wielki sukces
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”