Reklama
Rozwiń

ChatGPT zyskał osobowość. Użytkownik zdecyduje, jaki ma być

Popularna sztuczna inteligencja od OpenAI przestaje być bezdusznym algorytmem. Użytkownik może teraz wybierać, z jaką osobowością bota chce mieć do czynienia – czy ma odpowiadać np. w sposób „precyzyjny”, czy ma być bardziej „kreatywny”.

Publikacja: 07.03.2023 09:57

Opcja wyboru stylu odpowiadania ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z

Opcja wyboru stylu odpowiadania ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z botem

Foto: sdecoret - shutterstock

Nowe rozwiązanie wdraża Microsoft. Wybór charakteru chatbota – zintegrowanego z wyszukiwarką Bing – ma dać użytkownikom pole manewru, z którą wersją AI wolą obcować. W sumie dostępne są trzy opcje do wyboru (wspomniane „precyzyjny”, „kreatywny” i „zrównoważony”). Microsoft liczy, że poprawi to doświadczenia użytkowników w korzystaniu z konwersacyjnej sztucznej inteligencji, zapewniając lepszą kontrolę nad tym, jak reaguje chatbot.

Wcześniej głośno było o licznych przypadkach dziwnych zachowań algorytmu, którego „osobowość” nie była przyjemna. Potrafił w trakcie rozmowy wpadać w gniew, flirtować, a nawet obrażać. Twórcy ChatGPT obawiają się, że negatywne wrażenia z obcowania z AI mogą wpłynąć na powszechną niechęć do tej technologii. Stąd opcja wyboru stylu odpowiadania, która ma dać użytkownikom większą szansę na „złapanie wspólnego języka” z botem.

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim
Technologie
Google „otwiera” swojego bota. Gemini zyska nowe możliwości?
Technologie
„Gdzie leci Sławosz?” – internet oszalał na punkcie polskiego astronauty. I jego żony
Technologie
AI zmieni zasady gry w reklamie? Polacy mają pomysł