Reklama

Kopany i obrzucany śmieciami. Słynny nowojorski robot policyjny K5 skapitulował

Maszyna, zwana też czasem „Robocopem”, miała patrolować w nocy stacje metra, wykrywać zagrożenia i pomagać pasażerom w potrzebie. Eksperyment jednak nie powiódł się i robota wyłączono.

Publikacja: 04.02.2024 16:41

Wprowadzony z wielką pompą robot miał pilnować porządku i pomagać mieszkańcom Nowego Jorku

Wprowadzony z wielką pompą robot miał pilnować porządku i pomagać mieszkańcom Nowego Jorku

Foto: NYPD

W zeszłym roku nowojorska policja (NYPD) zaprezentowała futurystycznego robota bezpieczeństwa, który wyglądał jak skrzyżowanie R2-D2 z „Gwiezdnych wojen” i Daleka z serialu „Doctor Who”. Robot nazwany K5 miał patrolować stacje metra, wykrywać zagrożenia i pomagać pasażerom w potrzebie. Było to częścią wizji burmistrza Erica Adamsa, zakładającej wykorzystanie „innowacyjnych technologii policyjnych”, aby uczynić miasto bezpieczniejszym i inteligentniejszym.

Jednak po krótkim i rozczarowującym pobycie na stacji Times Square robot został po cichu wycofany ze służby, pozostawiając po sobie ślad pytań, krytyki i memów – pisze Interesting Engineering.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Sztuczna inteligencja „pokochała” język polski? Wygrał w amerykańskich badaniach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Technologie
Czy AI odbierze nam pracę? Współzałożyciel OpenAI ma zaskakującą odpowiedź
Technologie
Przełom w bateriach. Dzięki fluorowi elektryki pojadą 1500 km na jednym ładowaniu
Technologie
Harry i Meghan pod rękę z naukowcami. Boją się superinteligencji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Technologie
Szczepionka na raka może już istnieć. To szczepionka przeciw... COVID-19
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama