Reklama
Rozwiń
Reklama

Już prawie połowa ruchu w internecie przypada na boty. Coraz więcej jest złośliwych

Chatboty, agregatory danych czy roboty indeksujące to rozwiązania, które coraz częściej pomagają firmom świadczyć cyfrowe usługi. Ale ze strony algorytmów w sieci szybko przybywa zagrożeń.

Publikacja: 21.03.2024 09:45

Boty opanowały sieć. Problem w tym, że aż co trzeci z tych internetowych algorytmów jest złośliwy

Boty opanowały sieć. Problem w tym, że aż co trzeci z tych internetowych algorytmów jest złośliwy

Foto: Adobe Stock

Liczba botów internetowych dynamicznie rośnie. Analitycy z firmy Imperva szacują, iż już za niemal 50 proc. internetowego ruchu odpowiadają boty. To niebezpieczny trend, bo już co trzeci z nich jest złośliwy.

Część rozwiązań, jak chatboty, roboty indeksujące i agregatory danych, nie jest szkodliwa. Na fali boomu na AI biznes sięga po nie coraz częściej. W sieci panoszą się jednak też algorytmy, które mogą przejmować dane dostępowe do kont internetowych, oszukiwać użytkowników w celu kradzieży danych lub pieniędzy, czy generować cyberataki skierowane w firmowe strony internetowe, interfejsy API oraz aplikacje mobilne.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Reklama
Reklama