Reklama
Rozwiń
Reklama

Kontrowersyjne zmiany w NCBR. Światowe protesty w obronie polskiego naukowca

Zmiana prezesa ośrodka naukowego, który zajmował się sztuczną inteligencją, prof. Piotra Sankowskiego, może wywołać szereg niekorzystnych konsekwencji. Przepadły wynegocjowane umowy, pod znakiem zapytania stoją projekty w zakresie bezpieczeństwa państwa.

Publikacja: 01.10.2024 11:09

Sztuczna inteligencja budzi ogromne zainteresowanie, ale i kontrowersje na całym świecie

Sztuczna inteligencja budzi ogromne zainteresowanie, ale i kontrowersje na całym świecie

Foto: Bloomberg

Po tym jak prof. Piotr Sankowski, twórca i prezes IDEAS, jednostki badawczej w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, przepadł w konkursie na władze ośrodka, rozpętała się nie tylko w świecie naukowym prawdziwa burza. O kontrowersyjnych decyzjach już mówią autorytety w dziedzinie sztucznej inteligencji za granicą. Ale okazuje się, że straty związane ze zmianami personalnymi w tej instytucji nie będą tylko wizerunkowe. Spółka miała wynegocjowane umowy z czołówką światowych ekspertów i badaczy – te jednak przepadły.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Technologie
„On mnie rozumie, rodzice nie". Nastolatki uciekają do chatbotów AI, a eksperci biją na alarm
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Technologie
AI nie słucha ludzi, którzy chcą ją wyłączyć. Zaskakujące wyniki testów
Technologie
Tak „doktor Bot” leczy Polaków. Czy AI zastąpi lekarza?
Technologie
ChatGPT, Gemini i inne boty AI to wyjątkowo groźne lizusy. Naukowcy biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Technologie
Polskie firmy coraz częściej myślą o suwerenności cyfrowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama