Google Buzz to nazwa nowego serwisu społecznościowo-lokalizacyjnego firmy Google, którego premiera rynkowa właśnie trwa. W ciągu kilku najbliższych dni serwis Buzz pojawi się wśród opcji serwisu pocztowego Gmail. Buzz jest końcówką, która pozwala spiąć w skrzynce odbiorczej Gmail (ma ok. 170 mln użytkowników na świecie) informacje napływające z takich serwisów jak Twitter czy Flickr. Pozwala także na dzielenie się zawartością innych serwisów Google, takich jak czytnik kanałów RSS czy serwis zdjęciowy Picasa.

Jednak najważniejszym komponentem Google Buzz są jego wersje mobilne. Serwis korzysta z geolokalizacji użytkowników, dodając do każdego wpisu na Buzz dokonanego z urządzenia przenośnego tag informujący o położeniu użytkownika. Mobilny Google Buzz umożliwia wyszukiwanie wpisów i zawartości nie tylko według słów kluczowych, ale także według położenia. Domyślną opcją jest układanie wyników wyszukiwania w mobilnym Buzz wpisów użytkowników znajdujących się najbliżej. Oprogramowanie w wersji mobilnej jest już dostępne do pobrania. Buzz działa na platformach wyposażonych m. in. w system Android oraz terminalach Apple.