– Ponad 800 osób może odejść z [b]Telekomunikacji Polskiej[/b] i spółki [b]Orange Customer Service[/b] w 2011 r. – podała TP w komunikacie. Taki poziom redukcji zatrudnienia w ramach programu dobrowolnych odejść spółka uzgodniła właśnie z „partnerami społecznymi”. Rozmowy na ten temat prowadzono w ramach negocjacji o realizacji umowy społecznej zawartej w 2008 r., a dotyczącej lat 2009-2011.

Z komunikatu spółki wynika, że w bieżącym roku zatrudnienie samej TP może się skurczyć w samej TP o 270 osób. Na tym nie koniec. Grupa planuje wydzielenie poza swoje struktury części zadań. Jeśli projekt ten zostanie zrealizowany, może objąć około 2,5 tys. pracowników w I kwartale 2012 roku.

Nie jest jasne, czy w związku z możliwym zmniejszeniem liczby pracowników, TP utworzy dodatkowe rezerwy już w tym kwartale. [b]Jacek Kunicki[/b], odpowiedzialny w grupie za relacje z inwestorami, zwrócił uwagę, że w tym drugim przypadku, zarząd dopiero poinformował pracowników o pomyśle wydzielenia zadań ze struktur TP, z rezerwy tworzy się, gdy odejścia są już prawdopodobne, a ich warunki znane. Nie odpowiedział wprost na pytanie, czy plan ten ma związek z listem intencyjnym podpisanym z [b]Polską Telefonią Cyfrową[/b] w sprawie współdzielenia sieci.

Zdaniem analityków można szacować, że gdyby telekomunikacyjna grupa zdecydowała się na objęcie odpisami wszystkich 3,3 tys. osób, to rezerwy z tego tytułu sięgnęłyby około 120 mln zł. W końcu września ub.r. grupa TP zatrudniała 25,8 tys. pracowników. Sam stacjonarny operator – 19,09 tys.