W ciągu kilku miesięcy dwa największe sklepy z mobilnymi aplikacjami, App Store Apple i Android Market powinny oferować podobną liczbę pozycji.

Jak pokazują statystyki zestawione przez serwis Silicon Alley Insider, w marcu Android Market osiągnął barierę 250 tys. dostępnych aplikacji. W App Store jest ich ponad 350 tys., przy czym tempo ich przybywania jest znacznie szybsze w sklepie Androida, który między październikiem 2010 r. a marcem 2011 r. wzbogacił się o ponad 150 tys. pozycji. W tym czasie w Apple App Store przybyło ich około 65 tys.

Jak przewiduję „SAI”, w ciągu kilku miesięcy pod względem ilościowym oferta App Store i Android Market powinny się wyrównać. Wciąż śladowy udział w rynku programów na smartfony mają Research In Motion, producent BlackBerry (ok. 20 tys. aplikacji w marcu) oraz Microsofr i jego platforma Windows Phone 7 (około 9 tys. pozycji w marcu).