Właściciel drugiej co do wielkości platformy DTH Cyfry Plus odnotował wzrost przychodów. Liczba abonentów pozostała bez zmian.

Przychody spółki Canal+ Cyfrowy zamknęły się w roku 2010 wzrostem przychodów o 7 proc. do 1,28 mld zł oraz wzrostem EBITDA o 2,5 proc. do 250 mln zł.

– Canal+ Cyfrowy jest w zdrowej kondycji finansowej. Nie mamy żadnego zadłużenia; utrzymaliśmy wzrostowy trend wyników finansowych w 2010. To pozwala nam myśleć w kategoriach długofalowego rozwoju i inwestycji. Przede wszystkim w kontent typu premium: więcej emisji w HD i 3D, nowe produkcje własne, najlepszej jakości programy na wyłączność – komentuje wyniki Jacques Aymar de Roquefeuil – prezes spółki.

Liczba abonentów platformy Cyfra+ pozostała w 2010 roku na poziomie z 2009 r. (1,55 mln), co daje jej drugie miejsce na rynku platform (za Cyfrowym Polsatem – 3,43 mln abonentów – i przed należącą do TVN platformą n – 800 tys.) – Liczba naszych abonentów pozostała na poziomie z 2009 r., co ma związek z nowo wdrażaną strategią. Odeszliśmy od agresywnych promocji, które obliczone są na szybki wynik – mówił w lutym Grzegorz Bruski, członek zarządu.

Według spółki, wobec dużego zainteresowania klientów opcjami premium (obecnie ponad 50 proc. portfolio abonentów) i usługami dodatkowymi (jak np. multiroom czy wideo na żądanie, czyli VoD) firma stworzyła nową ofertę, której sprzedaż ruszyła 18 marca.