Polska Telefonia Cyfrowa na 19 maja wyznaczyła spotkanie prasowe poświęcone „wprowadzeniu na rynek międzynarodowej marki, która zastąpi Erę”. PTC od kilku lat zapowiada wprowadzenie marki T-Mobile – międzynarodowej marki usług mobilnych grupy Deutsche Telekom. Przeszkodą do przeprowadzenia rebrandingu był spór właścicielski z grupą Vivendi i Elektrimem. Spór ten, po 11 latach, udało się zakończyć w ubiegłym roku.

W 2005 r. PTK Centertel zastąpiła rodzimą markę Idea globalnym brandem Orange. Towarzyszyły temu pewne, nierewolucyjne, zmiany w ofercie. Rebranding Idei poczytywany był na rynku za sukces, ponieważ w ciągu dwóch lat PTK Centertel wysunął się na czoło silnej stawki trzech zasiedziałych operatorów komórkowych. Później zresztą tę pozycję utracił.

Deutsche Telekom posługuje się marką w brzmieniu T-Mobil od 1996 r. W roku 2002 marka przetransformowała w T-Mobile. W Niemczech DT próbuje eksperymentować z ujednoliconą marką T, lub Telekom dla wszystkich usług telekomunikacyjnych, ale wciąż funkcjonuje również marka T-Mobile. Używana jest także np. w Czechach, Słowacji, Wielkiej Brytanii, czy Austrii. Na Węgrzech natomiast bardziej eksponowana jest marka T (na Węgrzech do DT należy narodowy Magyar Telekom).

Dla PTC korzystanie z marki T-Mobile oznacza uiszczanie opłat licencyjnych na rzecz macierzystej firmy.