Libicki: Ostrożnie z przenoszeniem telewizyjnego biznesu do sieci

Faktem jest, że użytkownicy do oglądania treści wideo wykorzystują coraz częstej smartfony czy tablety, ale branża telewizyjna powinna być ostrożna z przenoszeniem biznesu do Internetu – mówił Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu podczas XIII Sympozjum Telekomunikacji i Mediów.

Jego zdaniem jednym z głównym problemów jest  zliczanie użytkowników, którzy za pomocą urządzeń mobilnych sięgają do treści telewizyjnych. – Przykładem  może być ipla. Według Gemiusa serwis w ostatnim miesiąca miał 2,6 mln użytkowników, podczas gdy w rzeczywistości było ich 4 mln. Gemius nie liczy bowiem użytkowników smartfonów i tabletów – mówił Libicki. Według niego problem jest też kradzież własności intelektualnej, na co szczególnie w Polsce jest duże przyzwolenie społeczne. – Niedawno przeprowadzaliśmy transmisję z walki GołotaSaleta. Płatny dostęp do niej wykupiło 120 tys. osób, a pół miliona obejrzało za darmo w Internecie. Tak nie może być. Trzeba egzekwować prawo w tym zakresie – mówił Libicki

Podkreślał on, że mimo upowszechnia się internetu i technologii mobilnych czas spędzaony przez telewizorem nie spada. – Ludzie siedząc przed dużym ekranem często natomiast równolegle surfują w sieci – mówił Libicki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy bardziej niż inni obawiają się robotów

W Polsce aż 20 proc. stanowisk może zostać zastąpionych przez roboty i proces automatyzacji. ...

Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Przeprowadzenie ataku mającego na celu zmylenie sztucznej inteligencji okazuje się łatwiejsze niż można byłoby ...

Robot przeprowadzi bankową transakcję

Bank Millennium wprowadził chatbota, który dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania mowy i intencji, może prowadzić ...

Chińscy techno-giganci rezygnują z giełdy w USA

Szykowane na najbliższe miesiące wielkie debiuty spółek z Chin na parkietach w Nowym Jorku ...

Cyberprzestępcy żerują na pandemii. Fałszywe testy i szczepionki

Co trzeci internauta pada ofiarą oszustw w sieci związanych z Covid-19. W co czwartym ...

Półroczny „urlop na startup”? Grozi exodus specjalistów

Zaangażowanie rodzimych przedsiębiorstw w tworzenie innowacji kuleje, a pomysł rządu na pobudzenie środowiska startupów ...