Strategy Analytics: 1Q 2013 pod panowaniem Samsunga

Kolejne firmy zajmujące się analizowaniem rynku telefonów komórkowych prześcigają się w dostarczaniu coraz to nowszych raportów dotyczących poszczególnych segmentów.

Publikacja: 29.04.2013 13:15

Strategy Analytics przedstawiło dane dotyczące sprzedaży urządzeń mobilnych w  pierwszych kwartale 2013 roku w ujęciu globalnym.

Z danych tej firmy wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedano 373 mln  nowych urządzeń, z czego blisko 210 mln stanowiły smartfony.

Co istotne, globalna liczba urządzeń pokazuje sprzedaż niższą o 5,3 miliona w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (spadek o 1,4 proc.).

Do innych wniosków doszli badacze z IDC, o których pisaliśmy w tej publikacji.

Najwięcej urządzeń w I kw. 2013 r. sprzedał Samsung: 106,6 mln sprzętów ( o 14,1 miliona więcej r/r). 28,6 proc. udział w rynku daje koncernowi zdecydowany prymat.

Druga w zestawieniu Nokia, sprzedała w kwartale o 25 proc. urządzeń  mniej niż w roku ubiegłym: 61,9 miliona, czyli o 20,8 mln egzemplarzy mniej. Druga pozycja w zestawieniu, z 16, 6 proc. udziałem w rynku, w przypadku fińskiego koncernu to zasługa przede wszystkim nieustająco dobrej sprzedaży tradycyjnych telefonów komórkowych.

Dopiero trzeci jest amerykański Apple, który sprzedał oddał w ręce użytkowników 37,4 mln swoich „iSprzętów”, czyli o 2,3 mln więcej niż rok wcześniej. Jak wynika z danych, dokładnie co dziesiąty nowy telefon miał w minionym kwartale logo jabłka.

Kolejne miejsca zajmują przedstawiciele Azji, których udział w rynku nie przekracza 5 proc..

LG, który niedawno pochwalił się nowym smartfonem, wprowadził o 2,5 miliona sztuk produktów więcej niż rok temu, osiągając sprzedaż 16,2 milionów, co stanowi 4,3 proc. całego światowego rynku.

ZTE, którego część to tylko 3,5 całego telefonicznego rynku, spadł na piąte miejsce (rok temu miał czwarte). Na rynku pojawiło się jedynie 13 mln smartfonów z logo tego chińskiego producenta, w porównaniu z 19,5 milionami telefonów chwalących „pomyślność Chin” (tak brzmi część nazwy producenta).

Smartfony szturmem zdobywają serca i zawartość kieszeni użytkowników urządzeń przenośnej komunikacji. W bieżącym roku na świecie kupionych zostało 209,5 miliona inteligentnych telefonów, co oznacza wzrost sprzedaży o 36,2 proc. w stosunku do 153,8 milionów, które pojawiły się na rynku w analogicznych okresie rok wcześniej.

W związku z rosnącym udziałem tego typu sprzętów w sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych, liderem, podobnie jak w całej dziedzinie, jest Samsung, który odnotował 56-proc. wzrost dzięki sprzedaży 69,4 milionów swoich smartfonów. Jego urządzenia stanowiły 33,1 proc. wszystkich sprzedanych smartfonów w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku.

Drugi w rankingu Apple oddał w ręce rynku 37,4 miliona nowych iPhone’ów, a amerykanie stracili na udziale w rynku po raz pierwszy w historii osiągając wynik poniżej 20 proc. (17,9 proc.).

Trzecie miejsce, z nieznaczną przewagą nad chińskimi konkurentami, zajmuje LG. Linia LG Smart znalazła uznanie w oczach 10,3 miliona nabywców, co jest wynikiem ponad dwukrotnie lepszym niż rok wcześniej (4,9 miliona). Ustępujący mu miejsca na podium Huawei wprowadził na rynek 10 milionów urządzeń, czyli również 4,9 miliona więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Udziały w rynku Huawei dzięki temu z 3,3 do 4,8 proc. globalnej sprzedaży.

Wielką piątkę dostawców zajmuje ZTE. Koncern z Państwa Środka sprzedał 9,1 miliona urządzeń (w porównaniu z 4,6 mln rok wcześniej), a jego produkty stanowiły w pierwszym kwartale 2013 roku 4,3 proc. wszystkich nowych sprzętów segmentu smart.

Strategy Analytics przedstawiło dane dotyczące sprzedaży urządzeń mobilnych w  pierwszych kwartale 2013 roku w ujęciu globalnym.

Z danych tej firmy wynika, że w ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedano 373 mln  nowych urządzeń, z czego blisko 210 mln stanowiły smartfony.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu