Kanada kusi Orange. Orange’a kusi model MVNO

Publikacja: 28.11.2013 09:53

Francuska grupa potwierdziła, że może być zainteresowana wejściem na nowy dla niej, kanadyjski rynek. Oprócz pokrewieństwa językowego (Kanada to kraj częściowo francuskojęzyczny), Orange widzi w tym sens ze względu na ruch turystyczny między Francją i Kanadą.

– Kanadyjski rynek mógłby być interesujący dla spółki zależnej Orange Horizons – napisał w e-mailu do agencji Bloomberg Tom Wright, rzecznik prasowy Orange.

Odmówił jednocześnie komentarzy nt. spotkań władz Orange z kanadyjskimi urzędnikami, którzy mieli przyjechać do Paryża, aby namawiać grupę do inwestycji. Ich intencją miałoby być poszerzenie konkurencji (i podniesienie cen za spektrum) na tamtejszym rynku komórkowym, zdominowanym przez trzy firmy: Rogers Communications, BCE i Telusa.

Wright poinformował jednocześnie, że Orange nie planuje natychmiastowego odpalenia biznesu za Atlantykiem.

Orange Horizons, według rzecznika, szuka różnych możliwości rozwoju, w tym może uruchamiać operatorów w modelu MVNO, zamiast budować własne sieci masztów.

To m.in. dlatego, zdaniem analityka cytowanego przez Bloomberg, rozmowy francusko-kanadyjskie to niewiele więcej niż medialny hałas.

Francuska grupa potwierdziła, że może być zainteresowana wejściem na nowy dla niej, kanadyjski rynek. Oprócz pokrewieństwa językowego (Kanada to kraj częściowo francuskojęzyczny), Orange widzi w tym sens ze względu na ruch turystyczny między Francją i Kanadą.

– Kanadyjski rynek mógłby być interesujący dla spółki zależnej Orange Horizons – napisał w e-mailu do agencji Bloomberg Tom Wright, rzecznik prasowy Orange.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu