Kwartalne wyniki Apple

Publikacja: 24.04.2014 12:04

Amerykański koncern Apple przedstawił raport finansowy za zakończony 29 marca, drugi kwartał roku fiskalnego 2014. Wynika z niego, że firma spod znaku nadgryzionego jabłka miała w ciągu trzech miesięcy 45,6 mld dol. przychodów i 10,2 mld dol. zysku.

Przychody są o ponad 21 proc. niższe niż osiągnięte przez trzy poprzednie miesiące (57,59 mld dol.), ale to właśnie jesienią 2013 zaprezentowane zostały nowe smartfony producenta oznaczone symbolami 5S i 5C, które napędziły popyt na produkty Apple. Równocześnie przychody w zestawieniu rok do roku są lepsze o 5 proc..

Zysk netto wynoszący 10,22 mld dol. jest lepszy od zeszłorocznego o 670 mln dol., ale słabszy od pierwszego kwartału fiskalnego o 2,85 mld USD.

Wzrosła marża brutto, która wyniosła 39,3 proc. podczas gdy rok wcześniej stanowiła ona 37,5 proc.

Z zestawień prezentowanych przez firmę z Cupertino wynika jednoznacznie, że finansowy sukces oparty jest przede wszystkim na iPhone’ach. Słabiej prezentuje się sprzedaż pozostałych urządzeń z portfolio Apple. II kw. zamknięty został wynikiem 43,72 mln sprzedanych nowych telefonów (o 17 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie).

Tablety iPad kupiło 16,35 mln osób czyli o 16 proc. mniej niż rok wcześniej i aż o 37 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Sprzedanych zostało 2,76 mln iPodów, czyli o ponad połowę mniej niż rok wcześniej.

Nieco lepiej prezentuje się sprzedaż komputerów. Popularne Mac’i znalazły 4,14 mln  nowych entuzjastów, czyli o niespełna 5 proc. więcej niż w poprzednim roku.

Jeśli chodzi o demograficzny rozkład konsumentów produktów Apple wciąż zdecydowanie największe przychody generowane są przez mieszkańców Ameryki, którzy zapłacili za nowe urządzenia ponad 14 mld dol. w ciągu trzech miesięcy.

Marka cieszy się popularnością na Starym Kontynencie, gdzie wzrosły wydatki na produkty rok do roku o 4 proc. osiągając ponad 10 mld. Co ciekawe Azjaci dzielą się na dwie grupy. Miłośników amerykańskiej myśli technologicznej (Chińczycy i Japończycy) oraz na resztę kontynentu, gdzie marka straciła w ujęciu rocznym 17 proc. przychodów.

Koncern przedstawił prognozy dotyczące trwającego kwartału. Zdaniem zarządzających firma zanotuje przychód od 36-38 mld USD.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu