Andy Rubin, szef pionu mobilnego w Google’u, ogłosił, że 24 – 25 grudnia aktywowanych zostało 3,7 mln nowych urządzeń korzystających z systemu operacyjnego Google’a, Androida. To ponad pięciokrotnie więcej niż zwykłym dniu, kiedy to średnio uruchamianych jest 700 tys. Androidowych telefonów i tabletów.

Jak obliczyła firma analityczna Flurry, która śledzi nowe aktywacje urządzeń mobilnych na podstawie pobieranych na nie aplikacji, tylko w dzień Bożego Narodzenia uruchomiono łącznie aż 6,8 mln urządzeń z Androidem i systemem Apple‚a, iOS-em. To 350 proc. więcej niż zazwyczaj i ponad dwukrotnie więcej niż 25 grudnia ubiegłego roku. W całym tegorocznym okresie świątecznym aktywowano blisko 8,5 mln telefonów i tabletów wyposażonych w te dwa systemy operacyjne, a w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie – po 1,5 mln urządzeń dziennie.

Jaka liczba aktywacji przypadła na każdego z rywali? Analitycy szacują, że  25 grudnia platformie Google‚a przybyły 3 mln nowych urządzeń, zaś Apple‚owi – około 3,8 mln.

Dla tego ostatniego czwarty kwartał tego roku najprawdopodobniej okaże się rekordowy. Zgodnie z prognozami od października do końca grudnia ma zostać sprzedanych 28 – 30 mln iPhone’ów i 18-19 mln iPadów.