Przegląd prasy – piątek 23 marca

Publikacja: 23.03.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Pięć najczęstszych pułapek zastawionych na klientów przez operatorów call center

Michał Fura

Kiedy dzwoni pracownik call center z ofertą telewizji, internetu lub wszystkiego naraz, miej się na baczności. Każde nieporozumienie może być użyte przeciwko tobie. I znajdzie odbicie w wyższym rachunku. Gdy każdy ma już średnio dwie komórki, w niemal każdym domu można wybierać między dwoma, a nawet trzema dostawcami telewizji i internetu, a do tego są jeszcze usługi z satelity, operatorzy walczą o klientów jak nigdy. Pracownicy call center każdego z nich codziennie wykonują tysiące telefonów do klientów, namawiając ich do nowych usług.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=404081 (dostęp płatny)

Klientów przybywa, przychody spadają

Michał Fura

Aż 3,2 mln nowych abonentów pozyskali w zeszłym roku operatorzy komórkowi. W tym będzie im trudniej. Orange najszybciej zwiększał przychody, Plus był najbardziej rentowny, ale stracił pozycję wicelidera na rzecz T-Mobile, a Play zdobył najwięcej abonentów – taki jest bilans 2011 r. dla operatorów komórkowych. Orange umocnił się na pozycji lidera, zwiększając liczbę abonentów o kolejne 326 tys., dzięki czemu zakończył rok z 14,65 mln aktywnych klientów. Numerem 2 został T-Mobile, który przyłączył 858 tys. klientów skończył rok, mając ich 14,16 mln.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=404094 (dostęp płatny)

Komu będzie odpowiadać telepraca?

Monika Zakrzewska

Telepraca została wprowadzona do kodeksu pracy w 2007 roku. Miała być antidotum na problem zatrudnienia osób, którym z różnych powodów niełatwo pracować w tradycyjnej formie – mających problemy z poruszaniem się i cierpiących na inne schorzenia, mieszkających w dużej odległości od miejsca pracy, uczących się i studiujących, freelancerów i wreszcie matek wychowujących dzieci czy osób opiekujących się stale osobami zależnymi. Nadzieje okazały się płonne.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=403979 (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Były właściciel Liberty uwierzył w Bomi

Katarzyna Kucharczyk

„Parkiet” dowiedział się, kto stoi za Marterią, największym akcjonariuszem Bomi. To Wiesław Wiśniewski, który stworzył sieć sprzedaży telefonów, a potem sprzedał ją Polkomtelowi.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/728987_Byly_wlasciciel_Liberty_uwierzyl_w_Bomi.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Jak coś kupić, to przez smartfona

Mirosław Konkiel W 2011 r. Europejczycy wydali na zakupy w sieci ponad 824 mld zł, z czego Polacy 18,5 mld zł — wynika z raportu Centre for Retail Research, zrealizowanego dla europejskiej porównywarki cen Kelkoo. Statystyczny Kowalski w ubiegłym roku kupił w sklepach internetowych 15 produktów i wydał na nie około 1882 zł. Spośród wszystkich europejskich krajów Polska wyróżniła się najwyższym wzrostem wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-11 osiągnął 33,5 proc.

http://teleinformatyka.pb.pl/2574576,91293,jak-cos-kupic-to-przez-smartfona

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Wideo z Internetu wraca na ekrany telewizorów

Magdalena Lemańska

Za cztery lata 100 mln domów ma odbierać tzw. hybrydową telewizję Jak szacuje instytut In-Stat, w 2016 r. 100 mln gospodarstw na świecie będzie mieć w domu telewizory lub dekodery umożliwiające oglądanie na telewizorze oprócz zwykłej telewizji także materiałów wideo z sieci.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1131884_Wideo_z%C2%A0Internetu_wraca_na%C2%A0ekrany_telewizorow.html (dostęp płatny)

Trudne współżycie przedsiębiorców telekomunikacyjnych

Marcin Banasik, Marek Mikosza

Interesy operatora pełniącego funkcję gospodarza sieci, a często także jej twórcy, powinny mieć pierwszeństwo przed interesami podmiotu czasowo z niej korzystającego Telekomunikacja jest dziedziną, w której nierozłącznie splatają się dwa rodzaje zagadnień. Pierwsze z nich to infrastruktura techniczna (kable i urządzenia).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1131600_Trudne_wspolzycie_przedsiebiorcow_telekomunikacyjnych.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Pięć najczęstszych pułapek zastawionych na klientów przez operatorów call center

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu