Mimo kłopotów fińskiego producenta Nokia to wciąż najbardziej godna zaufania marka telefonu komórkowego według Polaków – wynika z badań konsumenckich European Trusted Brands przeprowadzowych przez Reader’s Digest.

Aż 60 proc. respondentów wskazało, że marka Nokia cieszy się ich największym zaufaniem. Fiński producent wygrał nie tylko w Polsce, bo aż w 14 na 15 krajów objętych badaniem (wyjątkiem jest Francja, gdzie zwyciężyła marka Samsung). Co może trochę zaskakiwać, w Polsce na drugim miejscu w kategorii telefon komórkowy  uplasowała się marka LG, która została przez polskich respondentów doceniona za jakość, stosunek wartości do ceny oraz silny wizerunek.

Natomiast w kategorii operator telefonii komórkowej za najbardziej godne zaufania przez Polaków są obecnie uznawane  Orange oraz Play. Orange został wybrany marką godną zaufania przez niemal 1/3 respondentów. Markę tę często wskazywały kobiety oraz osoby posiadające rodzinę z dziećmi do lat 15. Play uzyskał bardzo wysokie oceny za silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Firmami internetowymi, do usług których przekonana jest największa część polskiego społeczeństwa, są TP oraz UPC. TP (od kwietnia 2012 r. usługi TP realizowane są pod marką Orange) uzyskała wynik 22 proc. utrzymując pozycję lidera z ubiegłego roku. Marka UPC otrzymała wyższe niż konkurencja oceny za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny.

Badanie European Trusted Brands zostało przeprowadzona w 15 krajach Europy. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.