Jak podała Małgorzata Olszewska, wiceminister administracji i cyfryzacji, na Poczcie Polskiej, która zaczęła dystrybuować dekodery do odbioru tej usługi we wrześniu, zamówienia złożyło na razie 3 tys. osób. – Myślę, że to sporo. Wiedza na temat wdrażania tej usługi zwiększa się, bo wszystkie strony na rynku zaczęły ze sobą współpracować w zakresie informowania Polaków na ten temat. Niedawno do kampanii włączyło się nawet Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, z czego się bardzo cieszę  – mówiła.

Z wrześniowych badań Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wynika, że 87 proc. Polaków wie o tym, że trwa cyfryzacja naziemnej telewizji, a 78 proc. jest świadome, że potrzebuje do tego odpowiedniego telewizora lub dekodera. Tym dziwniejsze wydaje się, że jego posiadanie deklaruje zaledwie 21,3 proc. To więcej niż w poprzednim etapie badania, ale ponad połowa Polaków wprost mówi, że takiego sprzętu nie ma.