Według nich w trzecim kwartale na świecie sprzedało się 353 mln smartfonów, o 15,5 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie.

Liderem sprzedażowym był koreański Samsung, który sprzedał 83,59 mln urządzeń (prawie 24 proc. wszystkich, jakie trafiły w tym czasie na rynek), Apple sprzedał 46,06 mln iPhone’ów ( co dało mu 13,1 proc. udziałów w rynku), chińskie Huawei sprzedało 27,26 mln (7,7 proc. udziałów w rynku), wynik Lenovo to 17,44 mln (i 4,9 proc. udziałów w rynku), Xiaomi: 17,2 mln (4,9 proc. udziału), a pozostali producenci sprzedali 161,3 mln (co dało im łącznie 45,7 udziałów w rynku). – Pojawienie się na rynkach rozwijających się smartfonów w przystępnych cenach napędziło sprzedaż tych urządzeń właścicielom tradycyjnych modeli. Zaczęli się decydować na nowe urządzenia z uwagi na małe różnice cenowe – komentuje Anshul Gupta, dyrektor ds. badań w Gartnerze.

Jak dodawał, w trzecim kwartale na rynkach rozwijających się sprzedaż smartfonów rosła szybciej niż cały rynek, bo o 18,4 proc. (do 259,7 mln), podczas gdy na rynkach dojrzałych zwiększyła się „tylko” o 8,2 proc.