Vectra chce przejąć Multimedia Polska

Publikacja: 28.08.2018 13:21

Właściciele Multimedia Polska podjęli kolejną próbę sprzedaży firmy. Tym razem kupującym ma trójmiejski sąsiad kablowego operatora, czyli Grupa Vectra.

Vectra i Multimedia Polska poinformowały dziś w niemal jednobrzmiących komunikatach, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek Vectry o zgodę na przejęcie Multimediów.

Vectra to drugi co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 2,6 mln gospodarstw domowych w Polsce. Multimedia Polska jest numerem trzy pod względem liczby abonentów, a sieć operatora dociera do 1,7 mln domostw w kraju. Jak wynika z ich komunikatu, strony podpisały harmonogram kolejnych kroków prowadzących do transakcji (ang. term sheet), ustalając wstępne warunki przejęcia wyłącznej kontroli nad Multimediami.

Sprzedaż akcji może nastąpić jedynie pod warunkiem podpisania przedwstępnej umowy oraz wydania przez prezesa UOKiK zgody na dokonanie koncentracji.

Jak podano, akcjonariusze Multimediów (Tomek Ulatowski i Ygal Ozechov oraz Andrzej Rogowski) i Vectra są w trakcie negocjacji postanowień przedwstępnej umowy sprzedaży akcji.

– Niniejsza transakcja wpisuje się w strategię Vectry. Zwiększenie skali działalności wzmacnia potencjał dalszego rozwoju oraz zwiększa możliwości dalszych inwestycji infrastrukturalnych i technologicznych – mówi cytowany w komunikacie Vectry Tomasz Żurański, prezes kablówki.
W jego ocenie, połączony podmiot skorzysta z istotnych synergii i będzie mógł efektywniej funkcjonować na konkurencyjnym polskim rynku telekomunikacyjnym.

W tym roku z przejęcia Multimediów zrezygnowało UPC Polska (Grupa Liberty Global). Warunki, które postawił UOKIK okazały się dla przejmującego na tyle niekorzystne, że transakcja przy ustalonych wcześniej warunkach przestała się opłacać. Jak mówił nam w kwietniu Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, w efekcie kupujący podjął próbę renegocjacji umowy, co jednak nie powiodło się.

Całe przedsiębiorstwo Multimediów oceniono pierwotnie na 3 mld zł i tej kwoty trzymali się sprzedający. Ile teraz może zaproponować Vectra – nie podano. Być może cena będzie zależeć w większym stopniu od decyzji UOKIK.

Andrzej Rogowski nie ukrywał, że Multimedia są nadal na sprzedaż. – Nie zmieniliśmy polityki wobec akcjonariatu. Nie straciliśmy też wiary w rynek. Wydaje mi się, że coraz bardziej wyczuwa on, że konsolidacja operatorów pochodzących z różnych segmentów widoczna za granicą: fuzje kabla i sieci mobilnych, może się też wydarzyć w Polsce – mówił.

W końcu grudnia ub.r. Grupa Vectry obsługiwała 970 tys. abonentów. Multimedia Polska – 753 tys.. W ubiegłym roku mające połączyć się grupy wypracowały odpowiednio: 735 mln zł i 678 mln zł przychodu. Vectra odnotowała gigantyczny zysk jednostkowy: spółki powiązane wypłaciły jej ponad 900 mln zł dywidendy. Za sprawą tego zastrzyku przychody spółki były niższe niż zysk netto, który na poziomie jednostkowym wyniósł aż 858,7 mln zł. Akcjonariusze Vectry nie wypłacili sobie dywidendy.

Właściciele Multimedia Polska podjęli kolejną próbę sprzedaży firmy. Tym razem kupującym ma trójmiejski sąsiad kablowego operatora, czyli Grupa Vectra.

Vectra i Multimedia Polska poinformowały dziś w niemal jednobrzmiących komunikatach, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek Vectry o zgodę na przejęcie Multimediów.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu