Kara za marketingowe SMS-y

Urząd Komunikacji Elektronicznej poinformował o nałożeniu na Orange Polska 9,1 mln zł kary za wysyłanie wiadomości tekstowych z zawartością marketingową do użytkowników, którzy nie wyrazili na to zgody.

Urząd wszczął postępowanie po skardze jednego z klientów telekomu. „W trakcie postępowania ustalono, że zostało wysłanych łącznie ponad 3,8 mln wiadomości SMS do klientów, z naruszeniem Prawa Telekomunikacyjnego. Na Orange Polska” – podał UKE.

1,76 mln SMS-ów wysłanych przez Orange reklamowało pakiet 500 MB za 5 zł na 30 dni. 2,06 mln wiadomości zaś promowało usługę lokalizowania bliskiego.

Jak informuje UKE, przy ustaleniu sankcji wziął pod uwagę działania podjęte przez operatora, który przyznał użytkownikom rekompensatę w postaci dodatkowego pakietu transmisji danych.

Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Orange Polska może odwołać się do sądu. Wojciech Jabczyński, rzecznik telekomu poinformował w odpowiedzi na nasze pytania, że firma zamierza skorzystać z tego prawa.

– wsp. ziu

Mogą Ci się również spodobać

Zastosowania grafenu w medycynie regeneracyjnej

Medycyna regeneracyjna łączy wiedzę m.in. z inżynierii tkankowej i biologii molekularnej, mających na celu ...

Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Sztuczna inteligencja walcząca z mową nienawiści w internecie, narzędzia do nauki robotyki czy pierwszy ...

Holandia: Jedziesz na rowerze z telefonem w ręku? Zapłacisz

Holenderscy rowerzyści od poniedziałku będą musieli zapłacić karę w wysokości 95 euro za korzystanie ...

Polka na czele międzynarodowej gałęzi Google’a

1 lipca stanowisko globalnej dyrektor Google for Startups, jednostki zarządzającej campusami i wspierającej startupy, ...

Nadciąga apokalipsa zombie

Już 26 kwietnia będzie miała miejsce premiera „Days Gone” – gry, która ma szansę ...

Nowy najdroższy fintechowy startup w Europie. Skąd pochodzi?

Firma TransferWise oferująca usługi tanich przelewów i działająca również w Polsce, dzięki ostatniej rundzie ...