Virgin Mobile walczy z awarią [nowe]

Publikacja: 21.03.2019 11:30

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Kłopoty z wykonywaniem połączeń głosowych lub dostępem do Internetu mogą powodować również wzmożony liczbę prób połączeń z systemami sieci P4, operatora sieci Play, który jest infrastrukturalnym dostawcą Virgin.  Play nie jest jednak źródłem kłopotów Virgin.

Piotrowska-Oliwa podaje, że awaria usuwana jest stopniowo, co oznacza, że klienci Virgin będą uzyskiwać dostęp do usług partiami.

Szefowa MVNO liczy, że kryzys uda się zażegnać w ciągu kilku godzin i obiecuje już teraz użytkownikom bonusy w ramach przeprosin.

Virgin Mobile ma około 420 tys. użytkowników. 80 procent z nich zostało przeniesionych na własną platformę rozliczeniową operatora.

Po godzinie 15-ej Virgin Mobile Polska wydał komunikat zapewniając, że awaria została usunięta.

Grażyna Piotrowska-Oliwa przeprosiła w nim użytkowników.

– W ramach przeprosin Klienci, którzy dotknięci zostali skutkami awarii otrzymają od nas przeprosinowy prezent. O szczegółach każdy klient zostanie poinformowany SMS-em. Jednocześnie podjedliśmy dodatkowe działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa działania usług – zapowiedziała Grażyna Piotrowska – Oliwa.

Według komunikatu, stan na godzinę 15.00 potwierdza, że wszyscy klienci odzyskali możliwość korzystania z usług.

„Awaria wystąpiła około godziny 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Jej przyczyną był błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową, który nie mógł zostać wykryty wcześniej. Co więcej taka sytuacja nie miała jeszcze nigdy miejsca przy realizacji podobnych prac. Potwierdzamy również, że awaria nie była spowodowana jakimkolwiek problemem z działaniem sieci Play, z której korzystają klienci Virgin Mobile” – zapewnił MVNO.

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu