Zarządy dużych polskich firm uważają, że są cyberzagrożenia nie są najważniejszym ryzykiem dla ich biznesu – wynika z najnowszej edycji badania Orange Insights. O ile dla 43 proc. kierowników i dyrektorów IT, ochrona przed cyberzagrożeniami jest najważniejszym wyzwaniem dotyczącym cyberbezpieczeństwa, to opinię tę podziela tylko 24 proc. zarządzających.
Większość ankietowanych jest zdania, że poziom zagrożenia bezpieczeństwa informatycznego w ich firmach rośnie. Takiej odpowiedzi udzieliło 67 proc. dyrektorów IT i 74 proc. zarządzających.
– Badanie Orange Insights po raz kolejny pokazuje, że zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego to dla polskich firm spore wyzwanie. Tak uważa blisko 80 proc. zarządzających i jeszcze większy odsetek dyrektorów IT. Gdy jednak przyjrzymy się szczegółom, widać, że inaczej postrzegają oni najważniejsze zagrożenia i wyzwania. W Orange zachęcamy naszych klientów, by do bezpieczeństwa podchodzili całościowo, począwszy od zabezpieczenia sieci firmowej przed cyberatakami, poprzez rozwój narzędzi wczesnego ostrzegania, aż po właściwe zabezpieczenie urządzeń służbowych. Tylko w ten sposób mogą przygotować swoje firmy do cyfrowej transformacji i w pełni z niej korzystać. To istotne zwłaszcza w obliczu szerokiego zastosowania technologii 5G już w niedalekiej przyszłości, a także rozwoju Przemysłu 4.0, czy handlu Retail 4.0 – komentuje Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego.
W zależności od branży, firmy mają różne przemyślenia nt. cyberbezpieczeństwa. W handlu wyzwaniem jest pozyskanie finansowania na ten cel. Taką opinię podzielało 26 proc.respondentów z tej branży, podczas gdy średnia dla wszystkich sektorów wynosiła 19 proc..
Z kolei wśród firm usługowych większy niż w innych branżach nacisk kładziono na budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo danych wśród pracowników.