Sankcje uderzyły Huawei. Koncern przewiduje trudny 2020 rok

bloomberg

240 mln smartfonów sprzedał w 2019 roku chiński koncern Huawei, a jego przychody sięgnęły 122 mld dolarów. W 2020 roku takich dużych wzrostów już się nie spodziewa. Ostatni kwartał mijającego roku nie wróży najlepiej.

W 2019 r. przychody chińskiego koncernu Huawei, największego dostawcy infrastruktury dla sieci komórkowych i drugiego na świecie producenta smartfonów wzrosły o 18 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Liczba sprzedanych smartfonów sięgnęła 240 mln sztuk, co z kolei oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku.  Takie dane przekazał w liście do pracowników i klientów rotujący prezes Huawei, Eric Xu, który cytuje agencja Reuters.

We wstępnych wynikach Huawei widać wpływ sankcji nałożonych na  firmę przez Stany Zjednoczone, czyli czasowy zakaz kooperacji z tamtejszymi dostawcami technologii i odcięcie od Androida.

CZYTAJ TAKŻE: Wyniki Huawei w I półroczu 2019 roku: przychody w górę o 23 proc.

Choć przychody Huawei w 2019 r. rosły, to działo się to wolniej niż w 2018 r. (19,5 proc.) i nie tak dynamicznie jak spodziewał się menedżment chińskiej grupy.  Eric Xu spodziewa się, że 2020 roku będzie “trudnym rokiem”, a wzrost przychodów Huawei nie będzie tak dynamiczny jak w pierwszej połowie 2019 roku.

Gry telekomunikacyjne

„Zewnętrzne otoczenie staje się coraz bardziej skomplikowane, a negatywny wpływ globalnej gospodarki intensyfikuje się” – ocenił Eric Xu. Szef Huawei spodziewa się też, że w dłuższym terminie rząd USA będzie dążył stłumienia rozwoju dominującej technologii, co sprawi Huaweiowi będzie coraz trudniej przetrwać i dobrze prosperować. Xu użył tu sformułowania znanego m.in. z instrukcji popularnej gry internetowej Minecraft („survive and thrive”).

Według wyliczeń Reutersa, w samym IV kwartale mijającego roku Huawei odnotował 3,9-proc. wzrost przychodów (do około 23,3 mld dol), podczas gdy w dane za III kwartał były o 27 proc. wyższe niż przed rokiem.

Z kolei według naszych szacunków Huawei sprzedał w IV kw. br. 55 mln smartfonów. Rok wcześniej było to 60,5 mln sztuk. 

Huawei zmieni się w 2020 roku

W Nowym Roku Huawei będzie koncentrować się na budowie własnego systemu operacyjnego Harmony oraz uruchomieniu własnego ekosystemu, w tym chmury i galerii aplikacji, który ma pozwolić koncernowi na sprzedaż inteligentnych urządzeń poza Chinami.

W liście Erica Xu widać też zapowiedź zmiany w komunikacji wartości koncernu. Zapowiedział również, że w 2020 roku grupa będzie pozbywać się menedżerów „przeciętnych” i „zadowolonych”, ponieważ nie jest to zgodne z obecną linią koncernu.

Zapowiedź zmiany w strategii marketingowej Huawei widać już w ostatniej kampanii reklamowej grupy w Polsce. Małżeństwo Lewandowskich występuje w spocie, którego hasło przewodnie brzmi „To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samoloty przyszłości będą w locie zmieniały kształt

Agencja NASA we współpracy z MIT stworzyła skrzydło potrafiące automatycznie zmieniać kształt. Ma być ...

Słuchawki, które zabijają zarazki

LG Tone+ to słuchawki bezprzewodowe, które podczas ładowania same się czyszczą. Firma LG zdaje ...

Kłopoty Facebooka. Aktywuje aparaty w smartfonach

Użytkownicy Facebooka, korzystający z iPhonów zauważyli usterkę. Podczas korzystania z aplikacji na smartfonie aktywuje ...

YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Prezes YouTube Susan Wojcicki powiedziała, że z platformy zniknęła część reklam wyborczych kampanii reelekcyjnej ...

Google i Facebook wiedzą, jakie strony dla dorosłych odwiedzasz

Ponad 90 proc. stron z pornografią udziela informacji o swoich użytkownikach osobom trzecim, nawet ...

Rekordowy Dzień singla. Polacy ruszyli na internetowe zakupy do Chin

Tegoroczne wyniki internetowe święta zakupowego Dzień Singla na chińskich serwisach zakupowych znów dały rekord. ...