Reklama
Rozwiń
Reklama

Polscy operatorzy sprzedali komórki za 306 mln zł

Takie szacunki za III kwartał 2009 r. opublikowała firma badawcza GfK Polonia, które zajmuje się monitoringiem polskiego rynku telefonów komórkowych.

Publikacja: 02.12.2009 00:00

Według danych GfK wartość polskiego rynku subsydiowanych przez operatorów telefonów spadła w III kwartale o 16 proc. O 1 proc. wzrosła jednak w porównaniu do II kwartału bieżącego roku. W III kwartale niemal nie zmieniła się – w porównaniu do III kw. 2008 – liczba sprzedanych w tym czasie terminali (GfK nie podaje tej liczby), co oznacza znaczący spadek średniej ceny terminala na rynku. Powodem jest osłabienie w ubiegłym roku złotego, które zmusiło polskie sieci GSM do ograniczenia nominowanych w euro i dolarach wartości subsydiów. Według GfK segment smartfonów wciąż wykazuje wzrost sprzedaży, chociaż tempo tego wzrostu zaczyna wyhamowywać.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama