Ministerstwo zrezygnowało z „nieunijnej” nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego

Publikacja: 27.01.2010 00:00

Resort łączności wstrzymał pod koniec ubiegłego roku prace nad drugą, dużą nowelizacją Prawa telekomunikacyjnego, potocznie zwaną nowelizacją „nieunijną” (w odróżnieniu od przyjętej w marcu 2009 r. nowelizacji „unijnej”). Decyzja została podyktowana faktem przyjęcia w listopadzie 2009 r. unijnej dyrektywy łączności elektronicznej nazywanej powszechnie pakietem telekomunikacyjnym. Ministerstwo Infrastruktury uznało, że harmonizacja polskiego prawa z dyrektywą wymusiłoby w krótkim czasie kolejną nowelę Prawa telekomunikacyjnego.

Ostatecznie z planowanego [link=http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_ustaw/ustawy_telekomunikacja/proj_ust_prawo_telekom_17_12_09]projektu pozostała jedynie zmiana definicji abonenta[/link], tak aby nie obejmowała ona wyłącznie konsumentów, którzy zawrą umowe z dostawcą publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej na piśmie. Chodzi przede wszystkim o użytkowników telefonów komórkowych na kartę (pre-paid). Konieczność zmiany definicji abonenta wynika z wyroku unijnego Trybunału Sprawiedliwości, który stwierdził jej niezgodność z dyrektywą 2002/21/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łaczności elektronicznej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką