Milion internautów bez telewizora

Pięć procent polskich użytkowników sieci nie ogląda tradycyjnej telewizji. Albo w ogóle nie mają telewizorów, albo używają ich do zupełnie innych celów (np. do grania w gry wideo – wynika z najnowszych badań domu mediowego MEC. Gros z nich odwiedza jednak największe internetowe serwisy VoD, w tym te należące do największych nadawców. Z tradycyjnymi telewidzami łączy ich też to, że oglądają ulubione filmy i seriale w sieci w tzw. prime-time.

Publikacja: 21.04.2015 07:20

Milion internautów bez telewizora

Foto: Bloomberg

Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.

Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów” przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów” więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.

Nieoglądający tradycyjnej telewizji internauci nadrabiają to w sieci. – Serwisy Polsatu, Telewizji Polskiej, TVN oraz serwis VOD.pl z bogatą ofertą m.in. polskich seriali telewizyjnych odwiedza 60 proc. internautów bez telewizorów – podaje MEC. Zdaniem jego analityków wynika z tego, że tradycyjni telewizyjni nadawcy są dziś w stanie docierać ze swoimi programami nawet do tych, którzy nie mają w domu telewizora.

Najpopularniejszym serwisem, z którego korzystają osoby bez telewizora jest Ipla (korzysta z niej 26 proc. z nich), kolejne są serwis Vod.pl (24 proc.) oraz serwis VoD TVP (22 proc. wskazań). Z badania wynika jednak, że to nie polskie filmy i seriale są tym, co najchętniej oglądają w sieci internauci. Największa ich grupa – 44 proc. – deklaruje, że w Internecie ogląda filmy zagraniczne, a niewiele mniejszy odsetek (43 proc.) szuka tak zagranicznych seriali. Polskie filmy odtwarza on-line 38 proc. internautów, a polskie seriale: 34 proc.

Nie mając telewizora, oglądają wideo głównie na laptopach (deklaruje to 65 proc.) lub na komputerze stacjonarnym.

Tym, co łączy ich z tradycyjnymi telewidzami jest pora oglądania. – W porównaniu z internautami, którzy mają telewizory, analizowana grupa częściej ogląda programy w sieci w tradycyjnym najpopularniejszym czasie oglądania. Ponad trzy czwarte osób bez telewizorów najczęściej ogląda wideo on-line między 18:00 a 23:00 lub później – podano. Badanie MEC przeprowadzono na przełomie lutego i marca tego roku na ponad 2 tys. polskich internautów.

Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.

Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów” przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów” więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu