Pierwszy ponad rok temu smartfony na raty zaczął sprzedawać na tak zwanym otwartym rynku (ang. open market) P4, operator sieci Play. W tym roku dołączyli do niego T-Mobile Polska i Plus z Grupy Cyfrowego Polsatu. Od poniedziałku elektroniczne urządzenia konsumenckie, ale także np. hulajnogi elektryczne, w systemie ratalnym sprzedaje każdemu, a nie tylko swoim abonentom, Orange Polska.
Czytaj także: Polska przestała być zieloną wyspą smartfonów
Dla telekomu kierowanego przez Jean-Francois Fallachera to kolejna odsłona strategii zdobywania rynku urządzeń. W ubiegłym roku operator wprowadził możliwość zakupu ratalnego urządzenia bez konieczności podpisywania umowy o abonament. Teraz idzie krok dalej.
Własnych klientów (z już podpisaną umową abonamentową na usługi mobilne lub stacjonarne lub używających telefonu na kartę od przynajmniej 12 miesięcy) operator promuje dodatkowymi rabatami na zakup urządzeń.