Wyniki Huawei w I półroczu 2019 roku: przychody w górę o 23 proc.

Publikacja: 30.07.2019 15:50

Chiński koncern Huawei zmagający się z naciskami ze strony Stanów Zjednoczonych opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku. W tym czasie – jak informuje – odnotował około 58,3 mld dol. przychodu (401,3 mld juanów), czyli o 23,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża zysku netto w tym okresie wyniosła 8,7 proc. – podano zaznaczając, że są to wyliczenia przed audytem.

Według cytowanego w komunikacie prezesa Huawei, Liang Hua, firma działa sprawnie, a jej organizacja jest tak samo dobra jak zawsze.

Grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za infrastrukturę dla operatorów telekomunikacyjnych (Carrier Business Group), w pierwszej połowie 2019 roku miała 146,5 mld juanów. Jak podał dostawca, do tej pory podpisał 50 umów handlowych na wdrożenie technologii 5G i wysłał 150 tys. stacji bazowych na rynki całego świata.

Z kolei w mniej istotnym dla przychodów segmencie Enterprise Business Group, przychody ze sprzedaży w I poł. 2019 roku wyniosły 31,6 mld CNY.

„Huawei nadal rozszerza portfolio produktów ICT, oferując rozwiązania w wielu dziedzinach, takich jak chmura, sztuczna inteligencja, sieci kampusowe, centra danych, Internet rzeczy i inteligentne platformy obliczeniowe. Pozostaje zaufanym dostawcą dla klientów z sektora rządowego i użyteczności publicznej, a także klientów z sektorów komercyjnych, takich jak finanse, transport, energia i motoryzacja” – zapewnia koncern.

Huawei nie zdradził natomiast, czy jak zachowały się w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku jego przychody ze sprzedaży urządzeń konsumenckich (Consumer Business Group). Poinformował tylko, że segment ten wypracował w półroczu około 221 mld juanów przychodu.

Firma sprzedała o 24 proc. więcej smartfonów, bo 118 mln, podczas gdy rok wcześniej 95 mln sztuk.

Koncern podaje także, że odnotował duży wzrost w dostawach tabletów, komputerów i urządzeń wearables.

„Huawei zaczyna skalować swój ekosystem produktów, aby można było bardziej bezproblemowo i inteligentnie korzystać z oferowanych urządzeń” – podała firma, nie precyzując, co ma na myśli.

„Do tej pory ekosystem Huawei Mobile Services ma już ponad 500 milionów użytkowników i 800 000 zarejestrowanych programistów na całym świecie” – czytamy.

Koncern przyznaje po raz kolejny, że jego przychody mogą rosnąć wolniej.

– Nasze przychody w maju szybko rosły – powiedział Liang. „Biorąc pod uwagę wskaźniki, które osiągnęliśmy w pierwszej połowie roku, nadal obserwujemy wzrost nawet po tym jak zostaliśmy dodani do Entity List. Nie oznacza to, że nie mamy przed sobą żadnych trudności. Mamy i mogą one wpłynąć na tempo naszego wzrostu w najbliższym okresie czasu”.

– Ale pozostaniemy na kursie. Jesteśmy pewni tego, co przyniesie przyszłość, i będziemy kontynuować inwestycje zgodnie z planem – łącznie z tym, że wydamy 120 miliardów juanów na badania i rozwój. Przetrwamy te wyzwania i jestem przekonany, że Huawei wejdzie w nowy etap wzrostu – brzmi wypowiedź prezesa koncernu.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10