Reklama

Ericsson zwiększy produkcję w Polsce. Flex strategicznym partnerem

Publikacja: 30.08.2019 09:55

Czwartkowa „Rzeczpospolita”, siostrzany tytuł rpkom.pl, poinformowała, że premier Mateusz Morawiecki spotka się tego dnia w Sztokholmie z Arunem Bansalem, wiceprezesem koncernu Ericsson odpowiadającym za Europę i Amerykę Łacińską, aby rozmawiać o nowym planie Szwedów. Chodzić miało o to, że koncern zamierza zwiększyć w Polsce produkcję komponentów sieci komórkowych z przeznaczeniem na rynki europejskie.

Tego samego dnia Ericsson potwierdził te informacje. Zapewnia jednak, że zwiększenie produkcji w Polsce nie oznacza, że ogranicza wytwarzanie lub rezygnuje z fabryk zlokalizowanych gdzie indziej. Zmienić ma się za to struktura produkcji.

„Aby ułatwić szybkie wdrożenie 5G w Europie, Ericsson wybrał strategicznego partnera produkcyjnego, który zwiększy produkcję 5G. Uzupełnia to istniejący europejski zakład produkcyjny firmy Ericsson w Estonii i jest częścią globalnego łańcucha dostaw firmy” – podali Szwedzi w komunikacie.

Wspomniany strategiczny partner Ericssona to międzynarodowa grupa Flex z siedzibą w Singapurze, w Polsce prowadząca zakłady w Tczewie poprzez firmę Flextronics.

To dobra wiadomość dla Flextroniku, którego zarząd w sprawozdaniu za ubiegły rok obrotowy (od 1 kwietnia 2017 r. do 31 marca 2018 r.) napisał, iż był to dla firmy słaby okres, wiążący się z dużym spadkiem przychodów. Wyniosły one około 2,4 mld zł, podczas gdy w poprzednim roku obrotowym prawie 4 mld zł. „Spadek sprzedaży związany jest z mniejszą sprzedażą na światowym rynku urządzeń telekomunikacyjnych w tym okresie” – napisał zarząd Flextronics International Poland.

Reklama
Reklama

Do tej pory Ericsson zlecał zakładom w Tczewie produkcję kontrolerów sieci radiowej i stacji bazowych oraz routerów. W komunikacie nie podano, jak bardzo mają wzrosnąć zamówienia kierowane do tczewskiego partnera. Biorąc jednak pod uwagę, że roczne przychody Ericssona w Europie przekraczają 3 mld euro, można wnosić, że chodzi o duże kwoty.

Arun Bansal, w wywiadzie udzielonym „Rz” powiedział, że uwzględniając prowadzone u nas centra badań i rozwoju, łączne inwestycje i zamówienia realizowane przez Ericssona w Polsce mogą sięgać w związku z tym około 5 mld zł.

„Dwa tysiące inżynierów R&D pracujących w Łodzi i Krakowie oraz nowa produkcja oznaczają zwiększenie łącznej inwestycji w Polsce” – czytamy w komunikacie Ericssona. Jak podał koncern, produkcja urządzeń transmisji radiowej, w tym dla 5G, rozpoczęła się w drugim kwartale tego roku, zaś wytwarzanie urządzeń do transmisji radiowej rozpoczęto w trzecim kwartale.

Pełna produkcja na rynki Europy ma ruszyć w I kwartale przyszłego roku. W 2018 roku Ericsson w Polsce odnotował blisko 0,7 mld zł przychodu, o 2,5 proc. więcej niż w 2017. Plan firmy, kierowanej przez Martina Mellora, na kolejne lata zakłada wzrost szybszy od rynku.

„Ericsson dysponuje w Polsce znacznymi środkami, a połączenie sił zespołu sprzedaży wraz z inżynierami zajmującymi się B+R w zakresie oprogramowania radiowego oznacza, że może wspierać sieci klientów wraz z czołowymi polskimi ekspertami” – napisano w sprawozdaniu rocznym. Ericsson widzi rosnącą konkurencję, ale „zamierza utrzymać swoją pozycję, a nawet ją wzmocnić”.

„Wkrótce powstaną sieci 5G, a Ericsson Polska zapewnia, że ma odpowiednie możliwości, aby wykazać się przewodnictwem w tym zakresie dla naszych klientów oraz interesariuszy” – napisano w sprawozdaniu.

Reklama
Reklama

Pod koniec grudnia sam Ericsson zatrudniał w Polsce 2,3 tys. osób.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama