Aktualizacja: 09.05.2025 18:37 Publikacja: 22.03.2010 00:00
Mimo marketingowego szumu, jaki generują smartfony i nowe usługi z nimi związane, liczba ich użytkowników w USA nie rośnie tak szybko, jak chcieliby tego operatorzy – alarmują analiycy. – Możemy mówić o nowych usługach, o transferze danych, ale prawda jest taka, że przychody operatorów mobilnych w USA w 2009 r. wzrosły tylkko o 2,6 proc. – powiedział agencji Reuters Craig Moffet, analityk firmy Bernstein.
Według niego wzrost przychodów z nowych usług nie jest na tyle szybki, by zrekompensować telekomom wydatki związane z nowymi usługami i dostosowaniem sieci do wielkich transferów danych. Według Bernsteina w pierwszym kwartale 2010 r. dynamika z jaką przybywa w USA nowych klientów postpaid zmniejszy się o 10 proc. w stosunku do tego samego okresu 2009 r. Jeszcze większy spadek, sięgający nawet 15 proc., przewiduje Steve Clement, analityk Pacific Crest. Jak tłumaczy, powodem tego zjawiska jest nasycenie amerykańskiego rynku, gdzie ok. 90 proc. populacji posiada telefony komórkowe.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas