Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

W dobie wzrastającego znaczenia internetu i usług szerokopasmowych oraz spadających przychodów z tradycyjnej telefonii głosowej znaczenia nabiera odchodzenie operatorów telekomunikacyjnych od tzw. komodytyzacji biznesu – „czego nie da się uproduktowić, należy dać za darmo”. Powszechny dostęp do globalnej sieci dostawców ułatwia porównywania jakości i wartości usług niekonkurujących dotąd dostawców. Wymusza to dalszą ewolucję i powstanie „uproduktowionych” modeli dostarczania usług. Koszt dostępu do informacji asymptotycznie maleje do zera.

Publikacja: 02.06.2010 06:34

Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

Foto: ROL

Drogą do sukcesu wydaje się być implementacja przemyślanej strategii, pozwalającej wprowadzić innowacyjne modele biznesowe umożliwiające uzyskanie dodatkowych strumieni przychodów oraz praca nad siecią nowej generacji (model przedsiębiorstwa Brand – Idea – Consumer). W praktyce, oznacza to wyjście z pozycji operatora infrastruktury (tzw. dumb pipe) i współpracę z graczami internetowymi zwanymi Over-The-Top (OTT). Konieczna jest również intensywna praca nad jakością usług, nie tylko pod względem wskaźników jakościowych (ang. QoS – Quality of Service), ale także konfrontacja z trudno mierzalnym efektem wywieranym na użytkowniku końcowym (ang. QoE – Quality of Experience).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama