Reklama
Rozwiń

Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

W dobie wzrastającego znaczenia internetu i usług szerokopasmowych oraz spadających przychodów z tradycyjnej telefonii głosowej znaczenia nabiera odchodzenie operatorów telekomunikacyjnych od tzw. komodytyzacji biznesu – „czego nie da się uproduktowić, należy dać za darmo”. Powszechny dostęp do globalnej sieci dostawców ułatwia porównywania jakości i wartości usług niekonkurujących dotąd dostawców. Wymusza to dalszą ewolucję i powstanie „uproduktowionych” modeli dostarczania usług. Koszt dostępu do informacji asymptotycznie maleje do zera.

Publikacja: 02.06.2010 06:34

Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

Foto: ROL

Drogą do sukcesu wydaje się być implementacja przemyślanej strategii, pozwalającej wprowadzić innowacyjne modele biznesowe umożliwiające uzyskanie dodatkowych strumieni przychodów oraz praca nad siecią nowej generacji (model przedsiębiorstwa Brand – Idea – Consumer). W praktyce, oznacza to wyjście z pozycji operatora infrastruktury (tzw. dumb pipe) i współpracę z graczami internetowymi zwanymi Over-The-Top (OTT). Konieczna jest również intensywna praca nad jakością usług, nie tylko pod względem wskaźników jakościowych (ang. QoS – Quality of Service), ale także konfrontacja z trudno mierzalnym efektem wywieranym na użytkowniku końcowym (ang. QoE – Quality of Experience).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku