Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

W dobie wzrastającego znaczenia internetu i usług szerokopasmowych oraz spadających przychodów z tradycyjnej telefonii głosowej znaczenia nabiera odchodzenie operatorów telekomunikacyjnych od tzw. komodytyzacji biznesu – „czego nie da się uproduktowić, należy dać za darmo”. Powszechny dostęp do globalnej sieci dostawców ułatwia porównywania jakości i wartości usług niekonkurujących dotąd dostawców. Wymusza to dalszą ewolucję i powstanie „uproduktowionych” modeli dostarczania usług. Koszt dostępu do informacji asymptotycznie maleje do zera.

Publikacja: 02.06.2010 06:34

Zarys modelowania biznesowego w świetle problemów strategicznych operatorów telekomunikacyjnych

Foto: ROL

Drogą do sukcesu wydaje się być implementacja przemyślanej strategii, pozwalającej wprowadzić innowacyjne modele biznesowe umożliwiające uzyskanie dodatkowych strumieni przychodów oraz praca nad siecią nowej generacji (model przedsiębiorstwa Brand – Idea – Consumer). W praktyce, oznacza to wyjście z pozycji operatora infrastruktury (tzw. dumb pipe) i współpracę z graczami internetowymi zwanymi Over-The-Top (OTT). Konieczna jest również intensywna praca nad jakością usług, nie tylko pod względem wskaźników jakościowych (ang. QoS – Quality of Service), ale także konfrontacja z trudno mierzalnym efektem wywieranym na użytkowniku końcowym (ang. QoE – Quality of Experience).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa