Komórki no-brand zdobywają rynki rozwijające się

Publikacja: 09.12.2010 10:22

Najwięksi producenci telefonów komórkowych z Nokią na czele będą szybko tracić udział w rynkach rozwijających się na rzecz bezmarkowych telefonów i smartfonów z Chin – przewiduje renomowana firma badawcza Gartner. W trzecim kwartale sprzedaż słuchawek nie opatrzonych logo żadnego producenta wzrosła o 35 proc. w ujęciu rok do roku. W całym 2010 r. wzrost ma wynieść ponad 30 proc. Tymczasem w trzecim kwartale sprzedaż słuchawek [b]Nokii[/b], lidera światowego rynku, była o 28,2 proc. większa niż rok wcześniej (w 2009 r. ten współczynnik wyniósł 36,7 proc.).

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić