W połowie roku UPC Polska, największa sieć kablowa w kraju obsługiwała łącznie 1,089 mln abonentów – wynika z raportu jej właściciela Liberty Global. To o 7 tys. mniej klientów niż na koniec I kwartału br. – Nieznaczna różnica wynika z naturalnej fluktuacji klientów na silnie konkurencyjnym rynku – tłumaczą przedstawiciele UPC Polska w komentarzu prasowym.

W ciągu minionego kwartału wzrosła natomiast (o około 10 tys.) całkowita liczba usług, czyli tzw. RGU, z których korzystają abonenci spółki. Powiększyła się do 1,799 mln. Nadal najwięcej abonentów korzysta z usług telewizji analogowej: 573,5 tys., choć grono abonentów wersji cyfrowej powiększyło się w II kw. o prawie 30 tys. do 474 tys..

W wynikach UPC Polska widać też obserwowane u innych graczy na stacjonarnym rynku internetowym spowolnienie: w II kw. kablówka pozyskała 4 tys. użytkowników usługi dostępowe. Ich grono urosło do 543 tys. 245 tys. abonentów (o 13 tys. więcej niż w marcu) UPC Polska korzystało na koniec czerwca z usługi telefonii stacjonarnej.

UPC Polska podało, że obecnie 1,3 mln gospodarstw domowych znajduje się w zasięgu sieci DOCSIS 3.0 (usługi do 120 Mb/s). Połowa abonentów wybiera usługi o przepustowości 25 Mb/s lub szybsze.

W II kw. br. UPC Polska odnotowało 94 mln dolarów przychodu (rok temu 74 mln dolarów), a pierwsze półrocze zamknęło kwotą 182 mln dolarów (154 mln dolarów przed rokiem). Pamiętać należy przy tym, że amerykańska waluta osłabiła się przez 12 miesięcy zakończone 30 czerwca o blisko 15 proc. Nominowane w złotych przychody w II kwartale br. wyniosły 258,5 mln – o około 10,5 proc. więcej niż rok temu (234 mln zł). Podobny wzrost sieć kablowa odnotowała w całym I półroczu: 513,5 mln zł przychodów wobec 465 mln zł w pierwszej połowie 2010 r.