We wtorek Netia przedstawi swoją telewizyjną ofertę serwowaną przez nowe urządzenie abonenckie (STB) zwane Netia Playerem. Będzie kolejnym operatorem telefonii stacjonarnej po Telekomunikacji Polskiej, Telefonii Dialog, czy Multimediach Polska, który wchodzi na rynek IPTV. Łączną tegoroczną wartość całego rynku płatnej telewizji firma doradcza Audytel szacuje na 6,7 mld zł.
Analitycy różnie podchodzą do strategii Netii. Najbardziej sceptyczni (wolą zachować anonimowość) przypominają mozół z jakim rynek płatnej telewizji zdobywa TP. W ciągu 4 lat zdobyła 540 tys. abonentów, przy czym z płatnych pakietów korzysta 137 tys. Tylko około jednej czwartej korzysta z sieci stacjonarnej, bo pozostali korzystają z satelitarnej platformy DTH (o której Netia na razie nie myśli).