Aktualizacja: 15.05.2025 12:37 Publikacja: 19.11.2011 10:08
BlackBerry
Foto: ROL
Rok 2012 będzie będzie pierwszym, w którym na dobre ruszą pierwsze wdrożenia NFC, czyli komunikacji bliskiego zasięgu (Near Field Communication) nazywanej elektronicznym portfelem. Do uruchomienia tej technologii szykują się i polskie firmy: zarówno czterej najwięksi operatorzy komórkowi, jak i producenci telefonów czy kas fiskalnych.
– Szerokie upowszechnienie się standardu NFC jest kwestią czterech lat – szacuje Sandy Shen, dyrektor działu badań w firmie Gartner. – Największą przeszkodą może się okazać konieczność zmiany ludzkich przyzwyczajeń: przekonanie klientów, by płacili telefonami komórkowymi zamiast kartami czy gotówką.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas