Rynkowe sojusze do tasowania

Ziszcza się z dawna zapowiadane partnerstwo pomiędzy grupą Canal + i grupą ITI sprowadzające się głównie do połączenia dwóch platform satelitarnych: Cyfry + i n. O tworzeniu okrzyczanych na polskim rynku konglomeratach medialno-telekomunikacyjnych, w tym wypadku mało słychać. Grupie Canal + na razie wystarczają własne zasoby contentowe. Porozumienie oznacza przetasowanie na rynku platform satelitarnych, ale raczej nie rewolucję rynkową. Ciekawe, jak wpłynie na interesy Telekomunikacji Polskiej, która wiązała duże nadzieje na współpracę z n.

Publikacja: 19.12.2011 10:15

Rynkowe sojusze do tasowania

Foto: ROL

Dzisiaj rano TVN poinformowało o podpisaniu wraz ze swoim właścicielem – koncernem ITI – porozumienia o strategicznej współpracy z Grupą Canal +. W praktyce sprowadza się ono do połączenia działalności operacyjnej ITI Neovision i Canalu + Cyfrowego, czyli połączenia platform DTH Cyfry + i n. W efekcie powstanie podmiot o 2,5 mln abonentów płatnej TV, wyceniony na prawie 6 mld zł.

Grupa Canal + ma wprawdzie jeszcze nabyć mniejszościowy pakiet spółki kontrolującej TVN z opcją do przejęcia całkowitej kontroli, ale to najwyraźniej nie jest podstawowym celem francuskiego koncernu (grupa Vivendi). Przede wszystkim jest on zainteresowany konsolidacją na rynku DTH, na którym – tak samo jak ITI – nie może dogonić Cyfrowego Polsatu (3,5 mln abonentów).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką