Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynkowe sojusze do tasowania

Ziszcza się z dawna zapowiadane partnerstwo pomiędzy grupą Canal + i grupą ITI sprowadzające się głównie do połączenia dwóch platform satelitarnych: Cyfry + i n. O tworzeniu okrzyczanych na polskim rynku konglomeratach medialno-telekomunikacyjnych, w tym wypadku mało słychać. Grupie Canal + na razie wystarczają własne zasoby contentowe. Porozumienie oznacza przetasowanie na rynku platform satelitarnych, ale raczej nie rewolucję rynkową. Ciekawe, jak wpłynie na interesy Telekomunikacji Polskiej, która wiązała duże nadzieje na współpracę z n.

Publikacja: 19.12.2011 10:15

Rynkowe sojusze do tasowania

Foto: ROL

Dzisiaj rano TVN poinformowało o podpisaniu wraz ze swoim właścicielem – koncernem ITI – porozumienia o strategicznej współpracy z Grupą Canal +. W praktyce sprowadza się ono do połączenia działalności operacyjnej ITI Neovision i Canalu + Cyfrowego, czyli połączenia platform DTH Cyfry + i n. W efekcie powstanie podmiot o 2,5 mln abonentów płatnej TV, wyceniony na prawie 6 mld zł.

Grupa Canal + ma wprawdzie jeszcze nabyć mniejszościowy pakiet spółki kontrolującej TVN z opcją do przejęcia całkowitej kontroli, ale to najwyraźniej nie jest podstawowym celem francuskiego koncernu (grupa Vivendi). Przede wszystkim jest on zainteresowany konsolidacją na rynku DTH, na którym – tak samo jak ITI – nie może dogonić Cyfrowego Polsatu (3,5 mln abonentów).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama