Rynkowe sojusze do tasowania

Ziszcza się z dawna zapowiadane partnerstwo pomiędzy grupą Canal + i grupą ITI sprowadzające się głównie do połączenia dwóch platform satelitarnych: Cyfry + i n. O tworzeniu okrzyczanych na polskim rynku konglomeratach medialno-telekomunikacyjnych, w tym wypadku mało słychać. Grupie Canal + na razie wystarczają własne zasoby contentowe. Porozumienie oznacza przetasowanie na rynku platform satelitarnych, ale raczej nie rewolucję rynkową. Ciekawe, jak wpłynie na interesy Telekomunikacji Polskiej, która wiązała duże nadzieje na współpracę z n.

Publikacja: 19.12.2011 10:15

Rynkowe sojusze do tasowania

Foto: ROL

Dzisiaj rano TVN poinformowało o podpisaniu wraz ze swoim właścicielem – koncernem ITI – porozumienia o strategicznej współpracy z Grupą Canal +. W praktyce sprowadza się ono do połączenia działalności operacyjnej ITI Neovision i Canalu + Cyfrowego, czyli połączenia platform DTH Cyfry + i n. W efekcie powstanie podmiot o 2,5 mln abonentów płatnej TV, wyceniony na prawie 6 mld zł.

Grupa Canal + ma wprawdzie jeszcze nabyć mniejszościowy pakiet spółki kontrolującej TVN z opcją do przejęcia całkowitej kontroli, ale to najwyraźniej nie jest podstawowym celem francuskiego koncernu (grupa Vivendi). Przede wszystkim jest on zainteresowany konsolidacją na rynku DTH, na którym – tak samo jak ITI – nie może dogonić Cyfrowego Polsatu (3,5 mln abonentów).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem