Jak informowaliśmy Mariusz Gaca, prezes Centertela wystosował do Urzędu Komunikacji Elektronicznej list prosząc, aby prezes Magdalena Gaj zwróciła uwagę na niejednolite praktyki raportowania liczby kart SIM. Operator sieci Orange bił głównie w Polską Telefonię Cyfrową, która zmieniła sposób naliczania aktywnych kart SIM w 2011 r.

Oto, co odpowiedział operator sieci T-Mobile:

„Polska Telefonia Cyfrowa stosuje jednolity i przejrzysty system raportowania aktywnych kart SIM. Wszelkie zmiany w ich liczbie wynikają z wprowadzanych ofert i promocji dla klientów i są odpowiedzią na ich potrzeby. Klienci T-Mobile mogą korzystać ze swojego telefonu bez presji i ograniczeń.

Oferowana przez T-Mobile roczna ważność konta funkcjonowała wcześniej, a obecnie jest już standardem na polskim rynku. Ponieważ roczna ważność konta jest stosowana przez wszystkich dużych operatorów jej efekt wpływa identycznie na ich wyniki. Świadczyć o tym mogą porównywalne udziały klientów pre-paid w liczbie wszystkich klientów raportowanych przez operatorów.

W związku z tym wprowadzenie jednolitych uregulowań dotyczących terminu dezaktywacji nieużywanych kart SIM nie wpłynie znacząco na raportowaną przez operatorów liczbę aktywnych kart SIM. Jedynym pozytywnym efektem takiej regulacji może być uniknięcie podawania kilku wartości dla liczby aktywnych kart SIM przez operatorów”.