UOKiK wszczął postępowania przeciwko Telepolska i Telekomunikacji Novum

To skutek skarg klientów i zawiadomień od prezes UKE. UOKiK przyjrzy się takim praktykom stosownym przez firmy, jak niewręczanie formularza odstąpienia od umowy, czy żądanie zwrotu ulgi od konsumenta rozwiązującego umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług

Publikacja: 04.10.2012 12:04

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowania przeciwko firmom od września – poinformował dzisiaj.

W przypadku Telekomunikacji Novum wątpliwości budzi np. niewręczanie klientom, z którymi umowy są zawierane poza siedzibą firmy (np. w ich domach) formularza odstąpienia od umowy. – Wątpliwości prezes UOKiK wzbudza także zastrzeganie w umowach i pobieranie od konsumentów opłat wyrównawczych w sytuacji np. wycofania przez konsumenta zamówienia na usługę przed rozpoczęciem jej świadczenia – podaje urząd. Takie praktyki stosują obie wspomniane firmy.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić