UPC przekonane do komórkowego rynku. Przejęcie Aster nie bez konsekwencji

Publikacja: 14.12.2012 10:02

– Pytanie, jaki sobie stawiamy odnośnie rynku telefonii komórkowej, nie brzmi „czy nań wchodzić”, ale raczej „w jaki sposób” i „kiedy”. Obsługujemy dzisiaj ponad 600 tys. klientów usług komórkowych. Z naszych doświadczeń wynika, że abonenci, którym już sprzedaje się usługi w sieci stacjonarnej chętnie dokupią usługi w sieci mobilnej – mówił Mike Fries, szef Liberty Global, właściciela m.in. UPC Polska, podczas spotkania z inwestorami zorganizowanego przez bank inwestycyjny UBS.

– Chciałbym jednak podkreślić, że każdy rynek analizujemy oddzielnie. Naszą strategią jest wchodzić na rynek mobilny w ekonomicznie uzasadnionym przypadku, bez ryzyka. Warunkiem jest uzyskanie odpowiedniej skali usług stacjonarnych, bo nie będziemy tworzyli dwóch oddzielnych struktur sprzedaży dla obu rynków  – dodał Mike Fries. – W sprzyjających okolicznościach gotowi bylibyśmy kupić na rynku mobilnym jakieś aktywa, albo nabyć częstotliwości radiowe. Jeżeli warunki są dobre, to na rynku mobilnym można uzyskać 35-40 marży EBITDA – dodał.

Grupa Liberty zbudował scentralizowaną platformę MVNO, która działa już w sześciu krajach (m.in. w Polsce). Mike Fries odniósł się także do wyników spółek z grupy Liberty w Centralnej i Wschodniej Europie. Powiedział, że mijający rok był dla nich dobry, ale że przedłużająca się finalizacja przejęcia Aster nie pozostała bez negatywnego odbicia na wyniki UPC Polska. Na które parametry dokładnie – nie powiedział.

Mike Fries powiedział także, że UPC aktywowała do tej pory ok. 70 tys. wprowadzonych na rynek holenderski we wrześniu STB Horizon, wobec pierwotnego planu 40 tys. tych urządzeń do końca bieżącego roku.W styczniu 2013 r. wprowadzone zostaną w Szwajcarii, a potem w Niemczech i Irlandii.

– To urządzenie ma nam pomóc w podstawowych dla każdego operatora sprawach: obniżeniu CHURN, podniesieniu ARPU i przyciągnięciu nowych klientów. Wyciągnięliśmy też wnioski z doświadczeń rynku amerykańskiego, na którym operatorzy OTT poważnie zagrażają dostawcom płatnej telewizji. W Europie sytuacja wygląda lepiej, ale nie zamierzamy czekać na nikeorzystny zwrot – powiedział Mark Fries.

Według niego kilkanaście tysięcy abonentów Horizona korzysta również mobilnej aplikacji na teblet, serwującej te same treści. Mark Fries zwrócił uwagę, że 90 proc. z nich ogląda tradycyjne, liniowe kanały TV.

– Pytanie, jaki sobie stawiamy odnośnie rynku telefonii komórkowej, nie brzmi „czy nań wchodzić”, ale raczej „w jaki sposób” i „kiedy”. Obsługujemy dzisiaj ponad 600 tys. klientów usług komórkowych. Z naszych doświadczeń wynika, że abonenci, którym już sprzedaje się usługi w sieci stacjonarnej chętnie dokupią usługi w sieci mobilnej – mówił Mike Fries, szef Liberty Global, właściciela m.in. UPC Polska, podczas spotkania z inwestorami zorganizowanego przez bank inwestycyjny UBS.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu