Reklama

Zły czas na sprzedaż operatorów mobilnych

Publikacja: 02.04.2013 10:37

Szwedzko-fiński operator, TeliaSonera, zrezygnował ze sprzedaży spółki zależnej działającej w Hiszpanii – Yoigo (dawna Xfera). Oferty, które otrzymał od potencjalnych nabywców były za niskie.

Yoigo to najmniejszy operator komórkowy w Hiszpanii, z 5,6-proc. udziałem w rynku. Został wystawiony na sprzedaż we wrześniu 2012 roku.

Jego nabywcą miał zostać jeden z operatorów z tamtejszej wielkiej trójki (Telefónica, Orange, Vodafone) za około 750 mln euro. Wiadomo było jednak także, że TeliaSonera oczekiwała za swój 76,56-proc. pakiet udziałów około 1 mld euro.

TeliaSonera deklaruje, że chciała sprzedaż Yoigo , ponieważ nie do końca pasował do jej pozostałej działalności, ale też zapewnia, że Yoigo ma potencjał rozwoju.

Po tym, jak wycofała się z planów jego sprzedaży zamierza angażować się dalej w rozwój firmy.

Reklama
Reklama

W 2012 r. Yoigo zanotował 12,5-proc. wzrost przychodów do 8,3 mld koron szwedzkich (około 1 mld euro), a jego EBITDA urosła o 49,3 proc. do 627 mln koron (około 75 mln euro).

Oprócz TeliaSonera wśród udziałowców działajacego od 2006 roku Yoigo są budowlana firma ACS (17 proc., FCC (3,4 proc.) i Telvent (3 proc.).

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama