Przegląd prasy – środa 24 kwietnia

Publikacja: 24.04.2013 06:32

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Trudne kwartały i nowe pomysły Orange

Orange Open jako broń główna, nju.mobile – jako atak na niszę klientów z cieńszym portfelem. A w tle prace nad poprawą efektywności.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447296 (dostęp płatny)

Warburg Pincus łączy kablówki

Jeden z globalnych funduszy private equity wszedł wczoraj na polski rynek operatorów kablowych. Został mniejszościowym inwestorem wielkopolskiego operatora kablowego Inea.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447300 (dostęp płatny)

Co należy zrobić, gdy zostaliśmy oszukani w internecie

Za pośrednictwem portali internetowych co najmniej kilkaset osób dziennie staje się ofiarami naciągaczy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447338 (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Celem budowa bazy klientów Orange Open

Urszula Zielińska

Lepsze od założeń zarządu i biur maklerskich okazały się wyniki Grupy TP w I kwartale tego roku. Kolejne kwartały to wyzwanie – ocenia prezes.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744576_Celem_budowa_bazy_klientow_Orange_Open.html (dostęp płatny)

Zamawianie taksówki przez smartfona

Aleksandra Stanisławska

Od roku mamy na polskim rynku rodzimą aplikację iTaxi, stworzoną przez startup, w który zaangażowany jest m.in. Łukasz Wejchert. Na jesieni ubiegłego roku przybył jej silny konkurent: myTaxi, międzynarodowa firma z siedzibą w Niemczech. Mają bardzo podobne nazwy, a do tego zajmują się dokładnie tym samym: umożliwiają zamówienie taksówki bezpośrednio ze smartfona.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744603_Zamawianie_taksowki__przez_smartfona.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Orange próbuje uciec do przodu

Magdalena Wierzchowska

Konsolidacja zarządzania siecią stacjonarną lub zmiany regulacyjne  – to szansa dla telekomu. Orange szuka ścieżki, którą mógłby uciec do przodu. Newralgicznym obszarem jest regulowana sieć stacjonarna, gdzie Telekomunikacja Polska (TP) traci najwięcej. – Spróbujmy stworzyć ogólnopolskie centrum zarządzania siecią stacjonarną, w którego skład mogłaby wejść infrastruktura TP, operatorów stacjonarnych, kablowych i firm zarządzających sieciami regionalnymi. Pozwoliłoby to wszystkim obniżyć koszty przy braku utraty przewagi konkurencyjnej –  mówi Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145548# (dostęp płatny)

Warburg Pincus w kablówce

Magdalena Wierzchowska

Inea ma inwestora, który pomoże jej w budowie sieci i konsolidacji rynku. Warburg Pincus, jeden z największych funduszy private equity, kupił mniejszościowy pakiet sieci kablowej Inea. Ma pomóc w rozwoju sieci światłowodowej, dzięki której zasięg wielkopolskiego operatora urośnie o 200 tys. gospodarstw domowych i firm (z obecnych 360 tys.) i kolejnych akwizycjach.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145537# (dostęp płatny)

TP doczekała się dobrej oceny

KZ

48% Taki jest potencjał wzrostu notowań TP, według analityków Wood & Co. Wyniki telekomu, opublikowane wczoraj przed sesją, inwestorzy przyjęli bez większych emocji. Według analityków Wood & Co., akcje TP warto jednak znów mieć w portfelu, a oszacowany przez nich potencjał wzrostu notowań jest imponujący i sięga prawie 50 proc.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145570# (dostęp płatny)

Blogerzy zapraszają na zakupy

Mirosław Konkel

36 proc. Taki odsetek internautów twierdzi, że blogi stanowią ważne źródło informacji. Połowa użytkowników internetu zagląda na blogi przynajmniej raz w miesiącu, a jedna trzecia (34 proc.) tej grupy sugeruje się opiniami blogerów, podejmując decyzje konsumenckie. Jeszcze więcej osób (39 proc.) po lekturze blogów zrezygnowało z zakupów – wynika z sondażu „Blogerzy w Polsce 2013″, zrealizowanego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna przez Newspoint, firmę zajmującą się monitoringiem mediów.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145564# (dostęp płatny)

Rośnie świadomość e-konsumentów

Sylwia Wedziuk

Zakupy w internecie robi 43 proc. Polaków — wynika z badania TNS Polska dla Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej. Najbardziej aktywni są mieszkańcy wielkich miast, ale tylko nieznacznie ustępują im osoby mieszkające na wsi (odpowiednio 46 i 44 proc.). Najrzadziej w sieci kupują osoby mieszkające w miastach do 20 i 50 tys. mieszkańców (odpowiednio 37 i 35 proc.).

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145521# (dostęp płatny)

Mniejsze firmy najsłabszym ogniwem

Mirosław Konkel

Najnowsza, 18. edycja „Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa w internecie” firmy Symantec, producenta oprogramowania Norton, nie nastraja optymistycznie: w zeszłym roku trzykrotnie wzrosła liczba ataków internetowych na małe i średnie firmy. A Polska zajęła drugie miejsce w regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę, pod względem liczby komputerów zombie, nazywanych również botami (tymi terminami określa się urządzenia, które wykonują polecenia cyberprzestępców i mogą służyć do wysyłania spamu na masową skalę, wyłudzania danych czy przeprowadzania ataków na inne cele w internecie).

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145563# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

To ma być rok Orange Open

Uruszula Zielińska

Walka o utrzymanie udziałów w rynku komórkowym za pomocą taniej marki i pakietów to priorytety telekomunikacyjnego giganta. W pierwszym kwartale 2013 roku przychody Grupy TP (Orange Polska) spadły o 7,2 proc. do 3,3 mld zł, a zysk netto o 66,5 proc. do 81 mln zł. To nieco lepsze rezultaty niż te, których spodziewali się analitycy giełdowi. – Jesteśmy zarówno nieco powyżej oczekiwań rynku, jak i własnych – przyznaje Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187242-To-ma-byc-rok-Orange-Open.html (dostęp płatny)

Internauci cenią media i rozrywkę

Magdalena Lemańska

Firma Boston Consulting Group przebadała internautów w dziewięciu europejskich krajach (w tym w Polsce), na ile „wyceniają” wartość rozrywki i mediów, z jakich korzystają. Pod uwagę brane były książki, prasa (polska i zagraniczna), gry wideo, radio, muzyka, telewizja i filmy oraz media społecznościowe i treści wytwarzane przez użytkowników – wszystko to zarówno w wersji tradycyjnej, jeśli taka dla danej kategorii istnieje, oraz internetowej.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187250-Internauci-cenia-media-i-rozrywke.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Trudne kwartały i nowe pomysły Orange

Pozostało jeszcze 99% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego