Przegląd prasy – środa 24 kwietnia

Publikacja: 24.04.2013 06:32

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Trudne kwartały i nowe pomysły Orange

Orange Open jako broń główna, nju.mobile – jako atak na niszę klientów z cieńszym portfelem. A w tle prace nad poprawą efektywności.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447296 (dostęp płatny)

Warburg Pincus łączy kablówki

Jeden z globalnych funduszy private equity wszedł wczoraj na polski rynek operatorów kablowych. Został mniejszościowym inwestorem wielkopolskiego operatora kablowego Inea.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447300 (dostęp płatny)

Co należy zrobić, gdy zostaliśmy oszukani w internecie

Za pośrednictwem portali internetowych co najmniej kilkaset osób dziennie staje się ofiarami naciągaczy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=447338 (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Celem budowa bazy klientów Orange Open

Urszula Zielińska

Lepsze od założeń zarządu i biur maklerskich okazały się wyniki Grupy TP w I kwartale tego roku. Kolejne kwartały to wyzwanie – ocenia prezes.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744576_Celem_budowa_bazy_klientow_Orange_Open.html (dostęp płatny)

Zamawianie taksówki przez smartfona

Aleksandra Stanisławska

Od roku mamy na polskim rynku rodzimą aplikację iTaxi, stworzoną przez startup, w który zaangażowany jest m.in. Łukasz Wejchert. Na jesieni ubiegłego roku przybył jej silny konkurent: myTaxi, międzynarodowa firma z siedzibą w Niemczech. Mają bardzo podobne nazwy, a do tego zajmują się dokładnie tym samym: umożliwiają zamówienie taksówki bezpośrednio ze smartfona.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/744603_Zamawianie_taksowki__przez_smartfona.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Orange próbuje uciec do przodu

Magdalena Wierzchowska

Konsolidacja zarządzania siecią stacjonarną lub zmiany regulacyjne  – to szansa dla telekomu. Orange szuka ścieżki, którą mógłby uciec do przodu. Newralgicznym obszarem jest regulowana sieć stacjonarna, gdzie Telekomunikacja Polska (TP) traci najwięcej. – Spróbujmy stworzyć ogólnopolskie centrum zarządzania siecią stacjonarną, w którego skład mogłaby wejść infrastruktura TP, operatorów stacjonarnych, kablowych i firm zarządzających sieciami regionalnymi. Pozwoliłoby to wszystkim obniżyć koszty przy braku utraty przewagi konkurencyjnej –  mówi Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145548# (dostęp płatny)

Warburg Pincus w kablówce

Magdalena Wierzchowska

Inea ma inwestora, który pomoże jej w budowie sieci i konsolidacji rynku. Warburg Pincus, jeden z największych funduszy private equity, kupił mniejszościowy pakiet sieci kablowej Inea. Ma pomóc w rozwoju sieci światłowodowej, dzięki której zasięg wielkopolskiego operatora urośnie o 200 tys. gospodarstw domowych i firm (z obecnych 360 tys.) i kolejnych akwizycjach.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145537# (dostęp płatny)

TP doczekała się dobrej oceny

KZ

48% Taki jest potencjał wzrostu notowań TP, według analityków Wood & Co. Wyniki telekomu, opublikowane wczoraj przed sesją, inwestorzy przyjęli bez większych emocji. Według analityków Wood & Co., akcje TP warto jednak znów mieć w portfelu, a oszacowany przez nich potencjał wzrostu notowań jest imponujący i sięga prawie 50 proc.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145570# (dostęp płatny)

Blogerzy zapraszają na zakupy

Mirosław Konkel

36 proc. Taki odsetek internautów twierdzi, że blogi stanowią ważne źródło informacji. Połowa użytkowników internetu zagląda na blogi przynajmniej raz w miesiącu, a jedna trzecia (34 proc.) tej grupy sugeruje się opiniami blogerów, podejmując decyzje konsumenckie. Jeszcze więcej osób (39 proc.) po lekturze blogów zrezygnowało z zakupów – wynika z sondażu „Blogerzy w Polsce 2013″, zrealizowanego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna przez Newspoint, firmę zajmującą się monitoringiem mediów.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145564# (dostęp płatny)

Rośnie świadomość e-konsumentów

Sylwia Wedziuk

Zakupy w internecie robi 43 proc. Polaków — wynika z badania TNS Polska dla Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej. Najbardziej aktywni są mieszkańcy wielkich miast, ale tylko nieznacznie ustępują im osoby mieszkające na wsi (odpowiednio 46 i 44 proc.). Najrzadziej w sieci kupują osoby mieszkające w miastach do 20 i 50 tys. mieszkańców (odpowiednio 37 i 35 proc.).

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145521# (dostęp płatny)

Mniejsze firmy najsłabszym ogniwem

Mirosław Konkel

Najnowsza, 18. edycja „Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa w internecie” firmy Symantec, producenta oprogramowania Norton, nie nastraja optymistycznie: w zeszłym roku trzykrotnie wzrosła liczba ataków internetowych na małe i średnie firmy. A Polska zajęła drugie miejsce w regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę, pod względem liczby komputerów zombie, nazywanych również botami (tymi terminami określa się urządzenia, które wykonują polecenia cyberprzestępców i mogą służyć do wysyłania spamu na masową skalę, wyłudzania danych czy przeprowadzania ataków na inne cele w internecie).

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145563# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

To ma być rok Orange Open

Uruszula Zielińska

Walka o utrzymanie udziałów w rynku komórkowym za pomocą taniej marki i pakietów to priorytety telekomunikacyjnego giganta. W pierwszym kwartale 2013 roku przychody Grupy TP (Orange Polska) spadły o 7,2 proc. do 3,3 mld zł, a zysk netto o 66,5 proc. do 81 mln zł. To nieco lepsze rezultaty niż te, których spodziewali się analitycy giełdowi. – Jesteśmy zarówno nieco powyżej oczekiwań rynku, jak i własnych – przyznaje Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187242-To-ma-byc-rok-Orange-Open.html (dostęp płatny)

Internauci cenią media i rozrywkę

Magdalena Lemańska

Firma Boston Consulting Group przebadała internautów w dziewięciu europejskich krajach (w tym w Polsce), na ile „wyceniają” wartość rozrywki i mediów, z jakich korzystają. Pod uwagę brane były książki, prasa (polska i zagraniczna), gry wideo, radio, muzyka, telewizja i filmy oraz media społecznościowe i treści wytwarzane przez użytkowników – wszystko to zarówno w wersji tradycyjnej, jeśli taka dla danej kategorii istnieje, oraz internetowej.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1187250-Internauci-cenia-media-i-rozrywke.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu