Reklama

Multimedia Polska przejmą operatora telekomunikacyjnego

Publikacja: 27.08.2013 22:25

Multimedia Polska podały w sprawozdaniu półrocznym, że w II połowie br. przejmą operatora telekomunikacyjnego i zapłaciły już za jego udziały zadatek w wysokości 8,2 mln zł. Jeśli przyjąć, że kwota ta stanowi 10 proc. wartości przejmowanej firmy, co ponoć jest standardową stawką zadatku, mogłoby chodzić o zakup telekomu wartego około 80 mln zł.

Spośród giełdowych telekomów najbliższa tej wartości jest Tele-Polska Holding, ale też żaden z notowanych na warszawskiej giełdzie operatorów o przymiarkach do transakcji nie informował.

Multimedia Polska, jedna z największych sieci telewizji kablowej w kraju, zanotowała w II kw. i całym półroczu ujemny wynik netto. To pierwsza taka sytuacja w tej firmie od lat. Winne są głównie koszty refinansowania zadłużenia.

II kw. 2013 r. spółka Multimedia Polska zakończyła z niecałymi 152 mln zł przychodów, 24,3 mln zł zysku operacyjnego i 25,9 mln zł straty netto. Przychody kablowej sieci spadły nieznacznie rok do roku (z nieco ponad 152 mln zł),  wynik operacyjny też był słabszy. Strata netto – jak można wyczytać ze sprawozdania – to efekt z jednej strony niższych przychodów finansowych, z drugiej – wysokich kosztów finansowych ponoszonych przez firmę. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca te ostatnie wyniosły ponad 52 mln zł.  W dużej części na tę kwotę składają się prowizje i odsetki od obligacji wyemitowanych przez firmę.

W sumie, po półroczu, Multimedia miały 306 mln zł przychodów, 65,7 mln zł zysku operacyjnego i 5 mln zł straty netto.

Reklama
Reklama

Jako grupa, Multimedia zanotowały natomiast wzrost przychodów z 169,5 mln zł przychodów w II kw. 2012 r. do niecałych 174 mln zł. Skonsolidowany zysk operacyjny kablówki spadł do 31,6 mln zł, a strata netto grupy zamknęła się kwotą 16 mln zł.

Jak podała firma, gdyby nie koszty zdarzeń jednorazowych jej zysk netto wyniósłby w I półroczu 2013 r. 34,5 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba RGU obsługiwanych przez grupę w końcu czerwca br. wynosiła 1,77 mln, z czego 907 tys. to RGU telewizji, 485 tys. Internetu (36 tys. to usługi mobilne), 264 tys. telefonii stacjonarnej, blisko 94 tys. usługi programów premium i niecałe 20 tys. pośrednich usług głosowych.

To oznacza, że liczba RGU spadła w II kw. br. o 7 tys. , ale też firma zapowiadała zmianę sposobu raportowania bazy klientów posiadających zarówno usługę telewizji cyfrowej, jak i analogowej.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama