eMarketer: 25 proc. populacji globu ze smartfonem w 2014 roku

Publikacja: 19.01.2014 10:34

Firma eMarketer przedstawiła prognozy dotyczące globalnego rynku telefonów komórkowych w 2014 roku. Z ich szacunków wynika, że z mobilnej telefonii komórkowej korzystać będzie 4,55 mld ludzi czyli prawie 63,5 proc. całej populacji. To o ponad 5 proc. więcej niż w roku 2013 gdy z telefonii mobilnej korzystało 4,33 mld ludzi.

Analitycy przewidują, że do 2017 roku odsetek użytkowników komórek ma być bliski 70 proc..

Tempo wzrostu dyktują przede wszystkim przez mieszkańców rynków wschodzących, przy czym najważniejsze będą gęsto zaludnione tereny Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu, gdzie dostęp do nowoczesnych technologii jest coraz szerszy i coraz tańszy.

Wzrost będzie wyhamowywał i zdaniem badaczy (zakładają lekki wzrost populacji świata) osiągnie 3,6 proc. w skali roku za cztery lata.

Już w tym roku około 25 proc. telefonów komórkowych stanowić będą smartfony. Ich odsetek będzie rósł dość spokojnie i w czteroletniej perspektywie zwiększy się o niespełna 9 pkt proc. do 34 proc. wszystkich użytkowanych telefonów.

Badacze z eMarketer wskazują na ciągle duży potencjał sprzedaży producentów tradycyjnych telefonów komórkowych. Inne szacunki dotyczą wykorzystywania dostępu do sieci w urządzeniach mobilnych. Zdaniem analityków co najmniej raz w miesiącu z Internetu skorzysta 2,23 mld osób z całego świata. Za rok wskaźnik penetracji mobilnego internetu wynosić będzie około 52,5 proc..

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu