Ponad 900 tys. kary dla MNI Telekom od UOKiK

Publikacja: 02.12.2013 13:42

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę ponad 900 tys. zł na MNI Telekom za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Przewienienia operatora, którego przedstawiciele zawierali umowy poza swoją siedzibą to: brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy, niewręczanie klientom wzoru oświadczenia ułatwiającego rezygnację z kontraktu, pobieranie opłat w sytuacji rozwiązania umowy w ustawowym terminie.

Do Urzędu wpłynęło wiele zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na utrudnianie odstąpienia od umowy. Po przeanalizowaniu skarg, Prezes UOKiK postanowiła wszcząć postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w marcu 2013 roku.

Praktyki stosowane przez MNI Telecom utrudniały odstąpienie konsumenta od zawartej umowy. Urząd ustalił, że przedstawiciele handlowi spółki zawierający umowy w domach konsumentów nie informowali ich o prawie odstąpienia od kontraktu, nie wręczali wzoru oświadczenia rezygnacji z usługi. Ponadto, na te osoby, które zdecydowały się odstąpić od umowy w ustawowym terminie 10 dni, nakładana była kara finansowa.

Tymczasem zgodnie z prawem, zawierając umowę w swoim mieszkaniu, czyli poza lokalem przedsiębiorcy, konsument może zrezygnować z usług w ciągu 10 dni od momentu zawarcia umowy. Przedsiębiorcy nie wolno pobierać za to żadnych opłat. Ponadto powinien poinformować klienta o tym, że ma prawo odstąpić od kontraktu oraz wręczyć mu formularz odstąpienia od kontraktu.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na MNI Telecom została nałożona kara finansowa w wysokości 966 091 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay