BT, brytyjski operator zasiedziały, który w 2001 roku sprzedał udziały w sieci mobilnej O2, wróci na należący do mainstreamu komórkowy rynek – informuje „Financial Times”.
Zaczyna od usług w segmencie biznesowym. Przedsiębiorstwom proponuje rozwiązanie integrujące firmowe aparaty pracowników z aplikacją w chmurze pełniącą funkcję mobilnego telefonu. BT nazywa swój produkt One Phone SIM i dodaje do niego zasięg sieci 4G (korzysta z umowy roamingu krajowego z EE) oraz 5 milionów hot spotów WiFi.
Do końca roku przygotuje również ofertę dla klientów indywidualnych dołączając mobilne usługi głosowe do pakietu z szerokopasmowych Internetem i telewizją.
Według analityków, z którymi rozmawiał „FT” mobilne usługi w pakietach dla segmentu B2C mogą być tanie lub darmowe. Gazeta przypomina, że BT już raz zaskoczył brytyjski rynek, dokładając sportowe kanały (zainwestował w platformę TV 2 mld funtów) do oferty szerokopasmowego Internetu. Ekspansja BT w segmencie telewizyjnym ma pchnąć w tym kierunku także Vodafone, który podejrzewany jest o możliwość współpracy ze Sky.
BT ma w Wielkiej Brytanii około 9,6 mln aktywnych linii stacjonarnych klientów indywidualnych i około 1 mln abonentów usługi telewizyjnej sprzedawanej z Internetem szerokopasmowym. Segment B2C jako całość przyniósł mu w ub.r. około 4 mld funtów przychodów, rosnąc (jako jedyny znaczący) o 4,5 proc. za sprawą wzrostu ARPU o 7,1 proc. do 391 funtów.