„FT”: British Telecom po 13 latach znowu zaoferuje usługi komórkowe

Publikacja: 18.07.2014 07:23

BT, brytyjski operator zasiedziały, który w 2001 roku sprzedał udziały w sieci mobilnej O2, wróci na należący do mainstreamu komórkowy rynek – informuje „Financial Times”.

Zaczyna od usług w segmencie biznesowym. Przedsiębiorstwom proponuje rozwiązanie integrujące firmowe aparaty pracowników z aplikacją w chmurze pełniącą funkcję mobilnego telefonu. BT nazywa swój produkt One Phone SIM i dodaje do niego zasięg sieci 4G (korzysta z umowy roamingu krajowego z EE) oraz 5 milionów hot spotów WiFi.

Do końca roku przygotuje również ofertę dla klientów indywidualnych dołączając mobilne usługi głosowe do pakietu z szerokopasmowych Internetem i telewizją.

Według analityków, z którymi rozmawiał „FT” mobilne usługi w pakietach dla segmentu B2C mogą być tanie lub darmowe. Gazeta przypomina, że BT już raz zaskoczył brytyjski rynek, dokładając sportowe kanały (zainwestował w platformę TV 2 mld funtów) do oferty szerokopasmowego Internetu. Ekspansja BT w segmencie telewizyjnym ma pchnąć w tym kierunku także Vodafone, który podejrzewany jest o możliwość współpracy ze Sky.

BT ma w Wielkiej Brytanii około 9,6 mln aktywnych linii stacjonarnych klientów indywidualnych i około 1 mln abonentów usługi telewizyjnej sprzedawanej z Internetem szerokopasmowym. Segment  B2C jako całość przyniósł mu w ub.r. około 4 mld funtów przychodów, rosnąc (jako jedyny znaczący) o 4,5 proc. za sprawą wzrostu ARPU o 7,1 proc. do 391 funtów.

Jako grupa BT wypracowuje rocznie ponad 18,3 mld funtów przychodów. Pod tym względem do największych jej segmentów należą BT Global Services i wydzielona w efekcie separacji funkcjonalnej grupy część hurtowa – Openreach. Ta ostatnia odpowiada przy tym za największą część EBITDA brytyjskiego telekomu. Przynosi mu ponad 2,6 mld funtów rocznie, a cały zysk na tym poziomie to 6,1 mld .

BT, brytyjski operator zasiedziały, który w 2001 roku sprzedał udziały w sieci mobilnej O2, wróci na należący do mainstreamu komórkowy rynek – informuje „Financial Times”.

Zaczyna od usług w segmencie biznesowym. Przedsiębiorstwom proponuje rozwiązanie integrujące firmowe aparaty pracowników z aplikacją w chmurze pełniącą funkcję mobilnego telefonu. BT nazywa swój produkt One Phone SIM i dodaje do niego zasięg sieci 4G (korzysta z umowy roamingu krajowego z EE) oraz 5 milionów hot spotów WiFi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?